Вашето лого.
Това е първото нещо което хората забелязват във вашия бранд. То представлява и е
вашата марка.
Но как логото на вашата фирма влияе върху начина, по който се възприема вашия бранд?
Фирменото лого е символ на идентичността на компанията. То създава първото впечатление, но и изразява стойността на вашата фирма. Хората са се научили да свързват логото на марката с нейните ценности и характер.
Какви са тези асоциации и защо е важно да ги имате предвид за вашето лого?
Логото на фирмата казва много за вашия бранда: кой сте, какво правите и защо правите това, което правите. Имайки предвид вида, цвета и формата на логото, ето какво казва логото на вашата фирма за вас.
Различните стилове за лого на фирма и какво говорят за вашия бранд
Стилът на вашето лого не трябва да се пренебрегва – той ще представя кои сте вие като марка.
Логото на фирмата трябва да присъства навсякъде: във вашите магазини, на уебсайта ви, върху вашето облекло, различни стоки и т.н. Следователно искате лого което ще се гордеете да видите навсякъде, където отидете. Освен това искате вашето лого да се вписва в съвременните тенденции.
Когато става въпрос за тип на лого, има пет най-често срещани:
Image by Wikimedia
- Wordmark – лого тип надпис
Стандартизирано графично представяне на името на фирма или продукт, използвано за целите на лесното идентифициране. Често това е текст с уникална типографска или графична обработка. Предоставяте име, като същевременно предоставяте разпознаваем образ за зрителя.
Логата тип Wordmark, са свободно стоящи имена на компании или акроними, които са проектирани в стилизирано лого. eBay, CNN и Google са примери за лого тип „дума“.
Словесните знаци позволяват вашата марка да бъде лесно разпозната. Винаги обаче трябва да сте
сигурни, че стилизирате този тип лого Wordmark, за да го направите уникално, в противен случай може да не представлява интерес.

Image via Wikimedia
- Letterform – лого тип буква
Логата с формата на букви са съставени от една буква, която представлява марка. Например, жълто M е логото на McDonald&, а Honda използва само H.
Използването на лого с буквена форма може да опрости името на марката. Понякога те могат да бъдат символични за марката (напр. златните арки на McDonald, но трябва да се уверите, че буквата ви винаги е четлива.
Image via Wikimedia
- Pictorial – пиктографско лого
Графичните лога използват разпознаваеми символи за представяне на марка. Starbucks използва зелена русалка, а Twitter използва светлосиня птица, за да представлява своята марка.
Пиктографското лого изразява идеята, че „една снимка струва колкото хиляда думи“. То може да бъде буквално, като логото на ябълката на Apple или може да символизира отношението или принадлежността на марката към дадена индустрия.

Image via Wikimedia
- Emblem – лого тип емблема
Емблемата е лого, в което името на фирмата е пряко свързано с изобразителен елемент. Harley-Davidson използва лого с емблема.
Логата емблеми изглеждат страхотно като са бродирани, но може да не изглеждат толкова ясно, когато са по-малки, тъй като името на вашата фирма ще бъде трудно за четене в по-малък мащаб.

Image via Wikimedia
- Abstract – абстрактно лого
Абстрактните лога са силно концептуални символи, които не могат да бъдат разпознати веднага, точно като произведение на абстрактното изкуство. Pepsi и Spotify използват абстрактни лога.
Абстрактните лога могат да бъдат запомнящи се, ако са добре проектирани, но също така могат да бъдат объркващи и несвързани, ако не се обмислят внимателно. Логото на Nike е може би най – разпознаваемото абстрактно лого на фирма в света.
Кое би било най-доброто лого на фирма?
Всичко зависи от името на вашата компания и това, което предлагате или продавате. Всяка фирма има нещо различно, което да постави на масата, така че вашето лого трябва директно да отразява коя е вашата марка.
Кратките имена на компании обикновено могат да успеят с лого тип „Wordmark”, за да се запази
простотата на марката. Не забравяйте обаче да обмислите внимателно шрифтовете на вашето
лого, тъй като шрифтът може също толкова лесно да носи емоция като цвета. Изберете шрифт, който представя личността на вашия бранд, а не такъв, който му противоречи.
Абстрактните и пиктографските лога винаги трябва да бъдат внимателно обмислени, така че вашите потребители да не се объркат. Те трябва да са ясни и да представят отношението или услугите на вашата марка по някакъв начин.
Имате въпрос?
Какво говори цветът на логото на фирмата Ви за вашия бранд

Цветовете са това, което прави логото на вашата марка изпъкващо. Всъщност 85 процента от купувачите казват, че цветът е основната причина, поради която купуват определен продукт.
Тъй като фирмените Ви цветове ще бъдат използвани и във вашия уеб дизайн, продукти и др.,
важно е наистина да седнете и да помислите за цветовете, които искате да представят вашата марка.
По темата за цвета, нека обсъдим три важни неща, които винаги трябва да имате предвид, когато
изработвате перфектното лого на фирма.
1. Теорията на цветовете винаги трябва да е първата Ви мисъл.
Теорията на цветовете играе важна роля в начина, по който потребителите възприемат даден бранд. Нека да направим преглед на най-популярните цветове за лого и идеите или усещанията, които всеки от тях поражда.
» Червено: Мощно, Страстно, Силно
» Оранжево: Забавен, Подмладяващ, Смел
» Жълто: Щастие, Позитивност, Приятелство
» Зелено: Растеж, Баланс, Богатство, Природа
» Синьо: Доверие, Честност, Надеждност, Спокойствие
» Лилаво: Креативност, Възнаграждение, Качество
» Черно: Изискано, Сигурност, Елегантност
» Бяло: Чистота, Невинност, Девственост
2. Нюансите и светлосенките са по-важни, отколкото си мислите.
Важно е да се отбележи, че всеки цвят всъщност не е само един цвят; основните цветове, които виждате по-горе, са най-чистата форма на цвят. Добавете малко бяло към чист цвят и ще получите нюанс. Добавете малко черно и ще получите оттенък.
Защо нюансите и оттенъците имат значение в цветовете на логото? Промяната на цвета на
фирменото лого може да промени историята, която разказвате. Помислете какъв нюанс или оттенък искате да бъдат цветовете на вашето лого; докато играете с различни вариации на цвят. Ще забележите как външният вид на вашето лого се променя.
Вземете този пример, който създадохме въз основа на логото на Tide. TIDE, компания за перилни препарати и грижа за тъканите, се гордее с дръзката си цветова схема и силното си лого – ярко оранжево и наклонен син шрифт, очертан в бяло.
Сега погледнете нашата модифицирана версия, където добавихме повече бяло към всеки цвят, за
да създадем лого с нюанси на техния оригинал.
ORIGINAL MODIFIED
Blue: #0068ac Yellow: #fff215 Orange: #f47e40 Blue: #2a65c8 Yellow: #ffff8f Orange: #fa7234

Image via Logopedia

Това не е ли огромна разлика? Ако минавате покрай рафтовете с препарати в Lidl, кое лого ще
привлече вниманието Ви? Очевидно първото. Оригиналните цветове на логото на Tide – вероятно
затова са подбрали внимателно цветовете си.
Без ярките цветове логото на Tide не изпъква достатъчно и се размива на заден план. В индустрията за перилни препарати има много марки, които се състезават за вниманието на своите потребители, така че Tide върши фантастична работа, като използва ярки, смели цветове, за да
открадне погледа им от конкуренцията.
Извод: В зависимост от емоцията, която искате да предизвикате с вашето лого, ще трябва правилно да подберете цветовете си, за да създадете перфектните нюанси и оттенъци, които да
представят вашата марка.
3. Цветови схеми на фирменото лого наистина имат значение.
Сега, след като разбирате теорията на цветовете и как нюансите и отсенките влияят на емоцията
на вашето лого, трябва да обмислите цялата цветова схема, която искате да има логото на фирмата Ви – и вашата марка като цяло.
Това е мястото, където цветовата схема влиза в действие. Всеки бранд трябва да има цветова
схема и вашето лого трябва директно да представя това, като включва най-важните цветове.
Логото може да бъде съставено от един цвят или може да бъде комбинация от няколко цвята в рамките на вашата цветова схема. Нека да разгледаме набързо петте най-често срещани цветови
схеми за бизнеса:


- Едноцветен
Монохромната цветова схема е тази, която се състои само от един цвят, но включва различниотсенки и нюанси на този цвят.
Логото на фирма PayPal е отличен пример за монохроматична цветова схема. Нейната основнацветова схема използва различни нюанси на синьото и тяхното лого всъщност е смесица от тези
цветове.

- Аналогов
Аналоговата цветова схема се състои от цветове, които са непосредствено един до друг в цветното колело (напр. червено, оранжево и жълто).
Този тип цветова схема обикновено е приятна за окото, защото е съставена от подобни/сходни /цветове. Логото на MasterCard е чудесен пример за аналогични цветове.

- Триадичен
Триадичната цветова схема е точно както звучи: триъгълник. Състои се от всеки четвърти цвят в цветното колело.
Тази цветова схема понякога се нарича първична и вторична цветови схеми, тъй като и двете са триадни (напр. червено, жълто и синьо; лилаво, оранжево и зелено). Логото на фирма Red Bull използва тази цветова схема.

- Complementary – допълващи се
Допълващи цветове са цветове, които се намират един срещу друг в цветното колело. Това включва лилаво и жълто, синьо и оранжево, червено и зелено.
Може дори да включва цветове като тези, които се виждат вляво на снимката – червеникаво лилаво и жълто-зелено. FedEx използва тази цветова схема.

- Split Complementary – разделено допълващи се
Разделно допълваща цветова схема се състои от един цвят, а другите два цвята са от двете страни на нейния директно допълващ цвят. На снимката в ляво се вижда, че единият цвят е оранжево, а другите два цвята са съседните на допълващия оранжевото тюркоазен цвят.
Тази цветова схема е много популярна, тъй като лесно привлича вниманието ви. Логото на Fanta е пример за разделно допълваща цветова схема.
В зависимост от това как искате да брандирате бизнеса си, ще трябва да прецените точно колко
цвята да включите в логото си.
Изследванията показват, че 95% от най-популярните фирми използват само един, най-много два цвята. Starbucks и Coca-Cola, и двете много големи, успешни марки, използват само един цвят, за да представят своята марка. И това работи за тях.
Така че не забравяйте, че е важно да вземете предвид цветовете, нюансите и оттенъците, както и
цветовата схема, която ще представлява вашата марка.
Коя е вашата марка, какво продавате и как искате вашата аудитория да се почувства за нея?
Задайте си тези въпроси, когато избирате цветовете на вашето лого. Трябва да се стремите да
съответствате на настроението на вашата марка и аудитория.
Какво казва формата на логото на фирмата Ви за вашия бранд?
Подобно на психологията за цветовете, формата на вашето лого може да разкаже много за вашата марка само като го погледнете.
Това може да изглежда странно в началото, но хората са свикнали да свързват формите на лого с
определени чувства. Всеки път, когато хората видят ново лого, те правят мигновени асоциации с
него и марката зад него.
Важно е да разберете как чрез формата на логото на фирмата Ви ще повлияете на възприемането на вашата марка. Подобно на теорията на цветовете, ще обсъдим как различните форми на лого влияят на възприятието. Ето най-популярните форми на лого и асоциациите, които най-често се свързват с тях:
Кръгове, овали и елипси: общност, приятелство, цялост
Олимпийски пръстениКвадрати и правоъгълници: стабилност, баланс, надеждност
Microsoft- Триъгълници: интелект, сила, енергия
Google Drive Извивки: Щастие, Ритъм, Женственост
AmazonСиметрия: Организация, Традиция, Йерархия
ShellОрганични: Удоволствие, Комфорт, Природа
GarnierВертикални линии: Мъжественост, Сила, Мощ
AdidasХоризонтални линии: Спокойствие, Пространство, Тишина
IBM
Когато създавате лого на фирма, запитайте се: „Каква идентичност искам да има моята марка?“
Точно като с цвята и стила, ще искате да обмислите каква форма искате да приеме вашето лого.
Всяка форма на лого предизвиква емоция.
Каква емоция искате да предизвика вашето лого?
Защо тези елементи са важни при дизайна на лого на фирма?
Когато работите върху създаването на „перфектно“ лого на фирма, трябва да имате предвид всички части, които съставляват едно лого.
- Как вашите цветове ще споделят определена емоция за вашата марка?
- Каква форма искате да приеме вашето лого и как това ще повлияе на начина, по който
потребителите гледат на вашата марка? - Какъв тип лого искате да използвате и защо би работило по-добре от на конкурентите? Ще бъде
ли лесно разпознаваем?
Въпросът : „Как да си направим лого?“ обикновено получава бърз отговор – с безплатна програма. Лого дизайнът, на пръв поглед се възприема като лесна работа. Особено за фирми
които тепърва стъпват на пазара, това изглежда и като прекрасна възможност за спестяване на разходи.
От друга страна, доверявайки се на утвърдени специалисти в сферата на изработка на лого като
Elista.bg, една компания си гарантира фирмено лого, което е плод на дългогодишен опит и
професионализъм.
Инвестицията във фирменото лого е дългосрочен актив, който представя компанията пред
клиенти й по начин, който съответства на нейните ценности и дух. Така удовлетворението от
постигнатите фирмени цели трае значително по-дълго от неудобството от платената цената за логото.
Прочетете и нашата статия по темата: ЛОГО ДИЗАЙН – ОТ ПРОФЕСИОНАЛИСТ ИЛИ С БЕЗПЛАТНА ПРОГРАМА?
В крайна сметка, някои от най-добрите дизайни на лого са най-простите. Не се напрягайте върху дребните неща, а се фокусирайте върху по-голямата картина.
Вашето лого представлява вашата компания и всички ценности и страст, които идват с нея. Просто се наслаждавайте и създайте нещо запомнящо се за вас самите.
Имате нужда от услугите на професионалисти класирани под #1 в резултатите на Google за изработка на лого?