Когато обмисляте кулинарна продуктова фотография за вашия бизнес, е добре да имате предвид поговорката: “Eдна снимка струва колкото хиляди думи”. Професионалната фотография на храна подобрява както брандинга, така и маркетинга ви и може да бъде огромен фактор за увеличаване на продажбите.
Това е така, защото фотографията силно въздейства на емоциите на потребителя. Една страхотна снимка може наистина да накара потребителя да поиска да опита вашата храна. А нали това е целта?
И така, събрахме няколко мисли, които говорят защо ние, от екипът на продуктова фотография от Elista.bg, искрено вярваме, че инвестицията във фотография на храна си струва отделеното време и пари, както и някои съвети за ресторантьорите, които работят в екип с професионален кулинарен фотограф.
Фотография на храна: Защо резултатите си заслужават
Най-големият фактор, който възпира повечето собственици на ресторанти от услугите на професионална кулинарна фотография е мисълта за високата цена. Знаем, че това изглежда скъпо, когато се вземат предвид всички часове и храна, необходими за провеждането на една фотосесия. Въпреки това е доказано многократно, че фотографията е това, което привлича клиентите и стимулира продажбите в ресторантите.
Невероятните снимки са чудесно средство за продажба. Храната е основното ви предложение. Храната е мястото, където е страстта. Искате тя да бъде примамлива. Тя трябва да бъде примамлива!
Професионалната фотография на храна е инвестиция в това, което правите най-добре. Тя обаче е и стратегическа, защото ще можете да използвате снимките си на храна по много начини. Можете да ги използвате при изработка на рекламни материали или да ги поставите в публикации в социалните мрежи, в онлайн реклами и в своите менютата.
10 ползи от професионалната продуктова фотография на храна
1. Резултатите надхвърлят цената
Един от най-големите страхове, свързани с професионалната фотография на храна, е мисълта за висока цена. Да, първоначалната инвестиция може да бъде скъпа, но дългосрочните ползи далеч надхвърлят първоначалните разходи. Доказано е отново и отново, че отличната фотография на храна е това, което привлича клиентите и в крайна сметка стимулира продажбите.
Когато сравнявате професионална снимка на елемент от менюто със снимка на храна която няма композиция, не е ракетна наука да разберете коя от тях ще направи впечатление при продажбата.
Помислете за това – за един ресторант храната е страстта, центърът, основното предложение.
Следователно представянето на храната е това, в което ТРЯБВА да инвестирате, когато обмисляте популяризирането на ресторанта си. Можем почти да гарантираме, че ресторантите, които са заложили на професионална фотография, никога не са съжалявали за това решение.
Освен това, след като снимките на храната са готови, помислете за всички места, където ще можете да ги използвате. Първоначалната инвестиция започва да се свива до по-приемливи разходи, след като снимките бъдат поставени на всички ваши печатни реклами, публикации в социалните мрежи, онлайн реклами и менюта.
2. Качествената фотография на храна дава предимство пред конкурентите
Освен че привлича клиентите към вашите продукти, фотографията дава на фирмите предимство пред конкурентните им компании. Атрактивните и привлекателни снимки на хранителни продукти увеличават броя на потребителите, а това води до повече приходи. В днешната конкурентна среда привличането на вниманието на нов клиент чрез визуално привлекателни менюта и картички за маса е подобно на спечелването на половината от битката.
3. Увеличаване на продажбите
Добрата фотография на храна води до по-голямо внимание от страна на потребителите и помага за увеличаване на продажбите. Когато комбинация от ястия, са заснети заедно и представени в менюто, има вероятност хората да поръчат цялата комбинация, вместо да поръчат само едно ястие. Докато снимките на храни в печатното меню могат да ви помогнат да увеличите продажбите на печелившите за вас ястия, чрез щателно подчертаване на изображенията им, снимките на храни в онлайн менюто помагат за подобряване на конверсиите на уебсайта ви. Всъщност се наблюдава увеличение с повече от 25% на конверсиите, когато ресторантите са преминали от текстови менюта към менюта, базирани на изображения, в собствената си платформа за онлайн поръчки.
4. Представя най-продавани ви продукти
Снимките ви дават възможност да покажете някои от най-продаваните си продукти или ако сте нов бизнес, да покажете на клиентите какво предлагате. Статистиката сочи, че снимките и описания на елементите от менюто са увеличили продажбите с цели 65% за ресторантите, които са ги използвали. Така че снимките на храната са равносилни на увеличени продажби.
Но не всички снимки са еднакви: Професионално изглеждащите, добре оформени снимки на храната или напитките които предлагате могат да насърчат покупката, докато снимките с по-лошо качество могат да накарат клиентите да напуснат, за да изберат нещо по-естетично. Поради това, наемането на професионален кулинарен фотограф за заснемане на артикулите от менюто ви може да се изплати многократно.
5. Създава чувство на доверие у клиентите
Представянето на продуктите и очакванията на хората за тях прави ресторанта ви професионален. Хората могат да бъдат много придирчиви по отношение на избора си на храна. Когато предлагате висококачествени снимки на артикулите от менюто си, предлагате на клиентите представа за това какво ще изпитат, когато вечерят при вас, и им позволявате да направят по-точна преценка за вашия бизнес. Това насърчава хората да се доверят на вашия ресторант и изгражда траен авторитет.
Освен това те дори могат да станат авантюристи, като опитат нови ястия и кухни.
6. Бъдете на видно място, където клиентите търсят
Клиентите все по-често поръчват храната си онлайн и много от тях очакват ресторанти и платформи за доставка на храни и напитки да ги посрещнат там. Статистиката показва, че ресторантите, предлагащи онлайн поръчки, са получили 34% от приходите си от онлайн продажби.
Страницата за онлайн поръчки и менюто в нея ще помогнат на клиентите да ви намерят онлайн. Както показват данните, използването на висококачествени, професионални снимки на това което продавате, в меню и страницата за поръчки, може да помогне за привличане на интереса на клиентите и увеличаване на продажбите.
Освен в онлайн менюто и страницата за поръчки, поставете снимки на храната си в уебсайтове на трети страни, където клиентите търсят храна, като Takeaway, Glovo и Google. Уверете се, че те са налични и в приложенията за доставка, които използвате, тъй като клиентите може вече да прелистват други привлекателни възможности.
7. Генерира съдържание за маркетинг
След като имате качествени кулинарни снимки, те ще бъдат разпръснати навсякъде, за да се разпространи информацията за вашия ресторант.
Така че, подобно на рекламата или менюто, професионалната фотография на храна трябва да показва индивидуалността на вашата марка и визуалния ви образ. Те трябва да бъдат много силни елементи на вашия визуален имидж и да съответстват на цялостната насока на бранда ви.
Ако марката ви е ярка, цветна и жизнерадостна, тогава снимките на храната ви трябва да отразяват това. Ако вашата индивидуалност е стилна, изискана и традиционна, тогава вашата фотография на храната трябва да го изразява.
Помислете за хората, които търсят ресторант онлайн и единственото, което може да повлияе на решението им, са снимки на храната, които им казват какво представлява ресторантът.
Какво бихте искали да кажат тези снимки? Разбирате идеята, нали?
В резултат на това храната ви буквално ще говори сама за себе си – а това е целта!
8. Подобрява присъствието ви в социалните медии
Фотографията на храни е свързана със споделянето на иновативни ястия и техники със света. Независимо дали седите в ресторант, кафене или кръчма, вече е нормално да виждате хора, които снимат ястията си и ги споделят онлайн, като използват геотагове, хаштагове и други, за да постигнат по-голям обхват и видимост.
Отлично решение за любителите на храната, но също така идеално за ресторантите и фирмите за кетъринг, които искат да се възползват максимално от безплатната рекламна платформа. Хората обичат да виждат снимки на храна в своя Facebook. Ако повече хора взаимодействат с вашата марка в платформите на социалните медии, повече хора научават за вашия бизнес, което може да доведе до увеличаване на броя на клиентите.
За да направите това ефективно, първо трябва да вдъхновите клиентите си да снимат и качват снимки, когато вечерят във вашето заведение. По този начин ще покажете бизнеса си на масите и ще придадете на заведението си актуален и достъпен бранд. Едно от най-големите предимства на генерираното от потребителите съдържание е, че то ще ви позволи да анализирате демографските характеристики на вашата аудитория и да придобиете по-добра представа за това какъв тип хора са те – това ще ви позволи да адаптирате към тях не само вида на предлаганата храна, но и музиката, която пускате, специалитетите, които предлагате, и събитията, които организирате – така ще дадете на хората причина да се върнат отново.
9. Подобрява SEO оптимизацията на вашия уебсайт
Предоставянето на снимки на вашите храни и напитки онлайн улеснява клиентите при намирането на вашия бизнес в резултатите от търсенето. Изображенията, които придружават описанията на артикулите в менюто с ключови думи, могат да помогнат на SEO оптимизацията ви, като увеличат вероятността клиентите да попаднат на вашите снимки или уебсайт, когато търсят конкретни артикули.
За да подпомогнете онлайн видимостта си, можете също така да добавите снимки на храна със студийно качество към своя бизнес профил в Google. Google възнаграждава фирмите, които активно добавят в своите бизнес профили, така че редовното добавяне на висококачествени снимки може да помогне да се разбере, че сте активна и подходяща фирма, която Google трябва да приоритизира в своите класации.
10. Кара клиентите ви да се връщат
Снимките не са само полезен инструмент за стимулиране на първата покупка на клиента – те могат също така да накарат клиентите да се върнат във вашия ресторант. Снимки, използвани в маркетингови имейли за подчертаване на нови елементи от менюто или ограничени по време оферти, могат да поддържат ангажираността на клиентите ви и са лесен начин за реклама на клиенти, които вече са направили покупка или правят редовни покупки.
С помощта на инструментите за маркетинг по електронна поща можете да създавате ориентирани към клиентите имейли със снимки, които показват популярни, нови или сезонни продукти и промоции, за които клиентите трябва да знаят. Можете да сегментирате имейлите до групи клиенти и да проследявате всеки имейл, за да знаете кои от тях са били отворени най-много и колко клиенти са направили покупка в резултат на това.
Бонус съвет: Кажете “Не” на телефона си
Мнозина собственици на ресторанти или блогъри, пишещи за храна, смятат, че не си струва да инвестират в професионална фотография на храна, просто защото смятат, че имат представа как се правят снимки на храна и заснемат прилични изображения с телефона си или с DSLR фотоапарати.
” Не, не, спрете, моля! “
Виждали подобни снимки преди, нали? Може би на уебсайта на някой ресторант или в социалните медии?Този тип размазани, тъмни, зле позиционирани снимки привличат ли ви да се храните там, или като цяло ви отблъскват веднага? Вероятно второто.
Оставете истинските изображения на клиентите си. Оставете ги да правят снимки с телефоните си и да ги споделят. Храната е страст, а като собственик на ресторант вашата задача е да предадете храната си по възможно най-примамливия начин, за да подобрите брандинга на ресторанта си.
Да, разбираме. Искате да покажете истинския продукт, но следвайки съветите на кулинарния фотограф за стилизиране на кулинарните снимки и с помощта на известна креативност, реквизит – вашите фотография на храна може да има способността да разшири бранда ви по огромен начин.
Не е лесно всички елементи да бъдат правилно подбрани без нужните познания и опит. Работата на професионалния кулинарен фотограф е да обмисля храната, осветлението, цветовете, ъглите, реквизита и още, и още.
С всички тези предизвикателства можете да видите, че е необходим екип, за да се получат великолепни и апетитни снимки на храна. Но пък си заслужава!
заключение
Вложили сте страстта си в менюто си и сте създали концепция, която с удоволствие споделяте с клиентите си? Позволете ни да ви помогнем да покажете сърцето на вашия бизнес по начин, който да улови тази страст.
Дори малък каталог от снимки може да се окаже най-добрият маркетингов инструмент, в който някога сте инвестирали, тъй като те могат да се използват в реклами, публикации в социалните медии, менюта и т.н.
В крайна сметка, храната е храна, нали? Така че се нуждаете от нещо, което да накара ресторанта ви да се откроява, което да говори за това кои сте вие като компания, което да представя на хората най-доброто от това, което предлагате.
И така, сега имате цялата информация, по кой път ще тръгнете?
Професионалната фотография на храни може да бъде вашето спасение или онзи тласък, от който се нуждаете, за да издигнете бизнеса си на следващото ниво.
Ако сте готови за фотография на храна или просто искате да научите повече за това как можете да представите марката си в най-добрата светлина, свържете се с екипа на продуктова фотография от Elista.bg, за да стартирате проекта си!
Тъй като имаме голям опит в тази област, ние разбираме стойността на нашите клиенти и какво очакват от нас. Предлагаме висококачествена кулинарна фотография на конкурентни цени, като ви предоставяме качествени снимки на храни и продукти, които провокират клиентите Ви да спрат скролването и правят вашата марка видима, харесвана и продавана.
Свържете се с нас за индивидуална оферта по всяко време!
Използвани ресурси: Image by Freepik, Image by Freepik , Image by KamranAydinov on Freepik , Image by stockking on Freepik, Image by Freepik