Как да изработите професионално лого, което си заслужава да бъде запомнено?
ПРОФЕСИОНАЛНО ЛОГО – ПРАВИЛА И СЪВЕТИ ЗА НАЧИНАЕЩИ ЛОГО ДИЗАЙНЕРИ
Събрах 30 комбинация от правила, съвети и трикове – за това как да създадете професионално лого. Прочетете, усвоете насоките и ги приложете в действие.
Една от най-големите заблуди в областта на дизайна е, че е лесно да се направи професионално лого. Първо, логото е нещо много повече от няколко цвята, модни шрифтове и графики, събрани заедно. Професионалното лого е съществена част от визуалната идентичност на дадена марка. Създаването на лого изисква критично мислене, творчески принос и методично планиране. Казано по-просто: не можете просто да седнете и да създадете професионално лого, докато гледате любимото си шоу в Netflix. И така, как да създадете лого, което си струва да бъде запомнено? Събрах 30 комбинации от правила, съвети и трикове – за това как да създадете професионално лого. Прочетете, усвоете насоките и ги приложете в действие.
Основи в лого дизайна
Вдъхновете се.
Вдъхновението, което дава тласък на творческите мисли, може да дойде отвсякъде. Когато създавате професионално лого, очевидните източници на вдъхновение са уебсайтове, ориентирани към дизайна. Всичко, което ви кара да се разпалвате или да сте щастливи, е потенциален източник на страхотна идея.
Научете всичко, което можете, за логата.
Ефективното лого е уникално, смислено, визуално привлекателно и предава предназначеното за него послание. В своята основна форма добре проектираното лого е форма на идентичност на марката. Колкото и да е сложен процесът на проектиране, крайният продукт винаги трябва да бъде лесен за разбиране, запомнящ се, траен, универсален.
Разработете свой собствен творчески процес.
Всеки дизайнер има свой собствен подход и той почти никога не е линеен. Повечето от тях обаче следват общ процес на създаване на марката. Той се състои от следното:
Кратко описание на лого дизайна – интервю с клиента и уверяване, че сте получили цялата необходима информация.
- Проучване – научаване на повече за индустрията/нишата, както и за историята на клиента и конкуренцията.
- Референция – проверка на вдъхновението за лого дизайн, свързано с това, от което се нуждае клиентът, както и разглеждане на актуалните тенденции в лого дизайна.
- Концепция – скициране и разработване на логото въз основа на зададеното задание и направеното проучване.
- Обмисляне – оставяне на идеята да узрее след кратка дизайнерска почивка.
- Представяне – избор на няколко варианта на лого дизайна, които да покажете на клиента, както и получаване на обратна връзка и извършване на някои редакции до завършване на лого дизайна.
Настройте съответно ценовата си система.
“Колко струва този дизайн?” е един от най-често задаваните въпроси, особено по време на процеса на информиране. Това е и въпрос, на който е трудно да се отговори, тъй като всеки клиент има различни нужди и изисквания. Трябва да усвоите бизнес умения – особено ако сте на свободна практика – за да остойностявате работата си по подходящ начин. Разгледайте различните фактори, свързани с проектирането на лого. Те включват броя на концепциите, които трябва да представите, броя на преработките, които трябва да направите, степента на необходимото проучване и т.н. Най-добрият начин да се справите с този бизнес аспект е да изготвяте индивидуална оферта за всеки клиент. По този начин ще се научите как да определяте финансовата стойност на своите проекти (което е съвсем друга тема).
Учете се от другите.
Като разберете как други марки са стигнали до върха, ще получите огромна информация за създаването на лого като цяло. В един или друг момент тази информираност ще ви помогне да станете по-добри в това, което правите.
Съвети и трикове за професионално лого
Проучете аудиторията си.
Проектирането на професионално лого не е просто създаване на привлекателна визия. Основната ви цел е да изградите марка. Също така трябва да създадете комуникационна позиция между компанията и нейната целева аудитория. Ето защо проучването на пазара е важно. Силно препоръчително е да включите клиента на този етап, тъй като вашето схващане за марката може да не съвпада с неговото. Изключително важно е да сте на 100% наясно с посланието, преди да започнете творческия процес.
Включете се в марката.
Преди да направите скици на логото, инвестирайте известно време в събиране на информация за клиента: кой е той, с какво се занимава, как работи и какъв е неговият целеви пазар. Проучете предишни версии на логото им (ако има такива) и помислете за необходимите подобрения, за да представите напълно марката. След това съставете списък с “да” и “не”, отнасящ се до това, от което се нуждае клиентът, преди да започнете работа.
Запазете всичките си скици.
Често срещана практика е дизайнерите да създават няколко скици за един проект. Дори и да успеете да определите още в началото коя скица да разработите, не изхвърляйте останалите, тъй като те могат да бъдат ценен ресурс в бъдеще. Това, че другите скици не са проработили за един клиент, не означава, че няма да проработят за друг. Връщайте ги отново при всеки нов проект, за да откриете семето на вдъхновението.
Проучване онлайн.
Ако се затруднявате с идеи или концепции, потърсете ключови думи, свързани с марката, онлайн. Можете също така да търсите в изображенията в Google за визуални вдъхновения.
Създайте мисловни карти или табла с настроения.
Тези инструменти помагат да филтрирате идеите в главата си и да смесвате различни образи и концепции. Работете с ключови думи и алтернативи на думи, за да натрупате разнообразно вдъхновение, използвайки различни източници. Поставете ги в една гигантска дъска на настроението, за да видите как работят заедно.
Изградете табло и го разкъсайте.
Това е във връзка с горния съвет. Направете табло за настроение от лога, свързани с вашия проект. Преценете какво ги е направило ефективни. След това разкъсайте дъската и използвайте оценката си като ръководство, за да направите свое собствено уникално творение.
Спрете с клишетата.
На всеки няколко години в играта навлиза нова мода в лого дизайна. Проучете стиловете – дори можете да използвате някои от тях – но избягвайте да скачате на вълната, ако “новата” идея е в основата си просто повторение на стара.
Направете дизайна универсален.
Създаването на професионално лого е от голямо значение за осигуряване на неговата дълготрайност. Ако логото изглежда чудесно на плакати, но ужасно на други предмети, това може да ограничи популярността му. Универсалността играе огромна роля за начина, по който избирате елементите на дизайна – цветове, шрифтове, оформления и други подобни.
Използвайте мрежа, за да създадете непреходен дизайн.
Когато става въпрос за дизайн – особено при използване на традиционни техники – всичко е свързано с решетката. Пример за това е емблематичното лого на Shell Oil, което не се е променило много от пускането си на пазара през 1971 г. Когато е направена правилно, решетката прави дизайна цялостен, сглобен и неподвластен на времето.
Използвайте молив и хартия.
Дори и при наличието на модерни програми за скициране онлайн, скицирането с молив и хартия все още е най-добрият начин за реализиране на идеи. Скицирането на идеи ви дава възможност да експериментирате свободно. То ви предпазва от това да се откъснете от дребните детайли. Няма значение дали уменията ви за скициране са слаби. Стига те да предават правилно идеите ви, вие сте на прав път.
Конструирайте вектори.
Веднага след като скицирате идеите си, пристъпете към по-техническия аспект на дизайна. Най-добрият начин да си спестите време и разочарование, когато накрая редактирате дизайна си, е да създадете вектори. В този процес Illustrator е най-добрият ви приятел, тъй като може да променя мащаба на вашия дизайн, без да жертва качеството му.
Вземете решение за шрифтовете си внимателно.
Типографията със сигурност е ключов елемент на едно ефективно лого. Има два основни варианта за това: да създадете персонализиран шрифт или да използвате предварително зададен такъв. Ако създавате свой собствен шрифт, избягвайте да го правите твърде модерен. Вместо това го поддържайте прост, четлив и стилен.
Стойте далеч от трикови шрифтове.
Това е във връзка с горния съвет. Избягвайте изкушението да направите логото си блестящо, като използвате ефектни шрифтове. По-голямата част от триковите шрифтове са прекалено модни и прекалено слаби. Ако се стремите към професионален и същевременно уникален вид, избягвайте тези шрифтове на всяка цена.
Използвайте максимум два шрифта.
Естествено, ще има изключения от това правило. Но като общ принцип, използването на само два шрифта е разумно, ако искате дизайнът на логото ви да бъде отчетлив, остър и изчистен.
Разкажете история.
Всеки дизайн има какво да разкаже и логото не прави изключение. Ако възприемате логото само като произведение на изкуството или структура от линии и текстове, няма да можете да изразите смисъла, който се крие зад него. В идеалния случай едно силно лого включва две истории: една, която е очевидна, и друга, която е скрита.
Обмислете пространството около логото.
Повечето марки изискват зона на изключване, която е зоната около логото, която не трябва да се запълва от друг елемент. Това пространство служи като защита на целостта на логото. Когато проектирате, помислете как трябва да се използва зоната на изключване.
Проектирайте активно лого.
Ако използвате устройство в рамките на логото, за да го улесните, помислете за добавяне на някакво движение към него. Това “движение” не се отнася до добавянето на анимации, а по-скоро до размера, разположението и въртенето на частите в рамките на дизайна. Например рибата ще изглежда в движение, ако е “хваната” на средата на скока. Освен това трябва да вземете предвид посоката на предвиденото движение.
Мислете за тоновете заедно с цветовете.
Професионалното лого работи както в черно-бяло, така и в цвят. Ако логото ви използва цвят, за да изрази послание, помислете за най-добрия начин да покажете значението му, когато цветът е свален. Понякога това изисква да се промени контрастът между различните елементи на дизайна, така че те да продължат да изразяват същото послание, когато са моделирани в монотонни цветове.
Бъдете в крак с тенденциите.
Отбелязването на актуалните тенденции в областта на лого дизайна не предполага безсмисленото им следване. Но ако трябва да нарушите някои правила, за да разширите възможностите си за дизайн, да оптимизирате дадена тенденция – или дори да поставите началото на нова такава – трябва също така да знаете срещу какво се изправяте.
Практикувайте през цялото време.
Ако има само едно нещо, което да запомните от тази статия, нека това да бъде това правило.
Грешки, които трябва да избягвате при проектирането на професионало лого
Не подценявайте значението на подходящата цветова схема.
Цветовете съставляват същността на всяко визуално изкуство. Много често дизайнерите пренебрегват стойността на умелото използване на цветовете. Това вероятно се дължи на погрешното разбиране, че “чистият” дизайн включва само бяло.
В капана на готиното, лъскаво творение.
Иновацията е нещо чудесно. Така можете да намерите начини да работите с това, с което разполагате, да изпробвате различни неща и да измислите убийствени идеи за вашия дизайн. Но, всички неща си имат своя дял от правила и ограничения. Иновативните ви възможности са безброй, но практическите им приложения не са. Прекаленото експериментиране може да доведе до създаването на лого, което е прекрасно за гледане, но не може да се идентифицира със самата марка.
Подценяване на персонализираната типография.
По отношение на дизайна на логото шрифтовете ви трябва да са отличителни. Персонализираният, ръчно нарисуван шрифт е по-ефективен от повечето шрифтове, които са лесно достъпни онлайн. Ако не друго, това може да държи плагиатите на дизайна настрана. Освен това персонализираните букви са по-разпознаваеми в логото, отколкото шрифт, изтеглен от интернет.
Бъдете лесни за предвиждане.
Вашият дизайн няма да се отличи от тълпата, ако изглежда по същия начин като това, което вече има на пазара. Стремете се да проектирате професионално лого, което е донякъде непознато, но все още е свързано с хората. То трябва да подсказва нещо: история, чувство или действие.
Мислете за своите лого дизайни като за несравними.
Макар че увереността в способностите ви е добра, поставянето на себе си в категорията “най-добри” може да попречи на развитието ви. Вашата гениалност е толкова добра, колкото е последният ви дизайн. Ако помните това, ще се стремите повече да се развивате като дизайнер.