Продуктовата фотография не е толкова проста, колкото изглежда! Снимането на продукти може да не изглежда толкова предизвикателно, колкото снимането в други фотографски ниши. Добрата продуктова снимка трябва да привлече вниманието на зрителя и да го мотивира да купи продукта. Продуктовата фотография може да бъде забавно начинание. То тласка креативността ви към нови висоти. В тази статия съм събрала 12 съвета за това как да подобрите продуктовите си снимки!
1. Избор на подходяща бленда за
продуктовата снимка
Важно е да използвате правилната бленда за изображението, когато снимате продукти. Разбира се, това важи и за всяка друга ниша. Въпреки това много хора не са достатъчно внимателни с настройките си.
Има два често срещани типа продуктова фотография: лайфстайл (Lifestyle) и студийна.
За снимки на продукти, свързани с лайфстайл, най-добре е да използвате най-широката бленда. Тя гарантира, че продуктът е в центъра на вниманието. Всичко останало трябва да се слее. Уверете се, че снимате достатъчно далеч от продукта. Това ще помогне да се създаде по-голяма дълбочина на рязкост, за да се отдели продуктът от фона.
За снимки на стила на живот, включващи продукт и модел или друг обект, запазете бленда около f/2,8. Това позволява продуктът и вторичният обект да бъдат на фокус. А фонът не превъзхожда изображението.
Ключът е да привлечете аудиторията към продукта, а не към допълнителните елементи в изображението.
Но когато снимате в студио, не трябва да се притеснявате, че на заден план ще се появят разсейващи фактори. Това ви позволява да зададете по-тесен отвор на диафрагмата, за да запазите възможно най-голяма част от продукта фокусирана. По този начин нито един детайл от продукта не се губи в малката дълбочина на рязкост!
Осветлението ви е това, което ще отдели обекта от стената на студиото. Внимавайте за скоростта на затвора заради синхронизацията на светкавицата. Ако скоростта на затвора е по-бърза от 1/200 s, светкавицата ви няма да може да освети цялата снимка. В крайна сметка ще получите полутъмна снимка. В зависимост от мощността на светкавицата или намалете ISO, или стеснете диафрагмата. Така скоростта на затвора ще бъде достатъчно ниска, без да преекспонира изображението.
2. Използване на телеобектив
Искате да сте сигурни, че продуктът ви не е изкривен по никакъв начин. Широкоъгълните обективи и обективите за ефекти могат да нарушат пропорциите на обектите в изображението. При продуктовата фотография изображенията ви трябва да представят точно дадения продукт. В противен случай може да се сблъскате с проблеми с клиентите си.
Късите телеобективи са обективи, които са най-близки до перспективата на човешкото око. Те не предизвикват никаква форма на изкривяване или промяна на обекта. Полезно е също така да използвате макрообектив, за да се доближите до обекта при снимане на продуктова снимка.
Най-доброто фокусно разстояние за продуктова снимка е 100 мм, като всяко фокусно разстояние между 85 мм и 145 мм също е подходящо.
3. Как да осветим продуктова снимка?
Ключът към продуктовото студийно осветление е да се уверите, че продуктът е отделен от фона и е равномерно осветен.Трябва да обърнете внимание и на използването на мека светлина при продуктовата снимка. Модификаторите на светлината, например софтбоксове и рефлектори, могат да ви помогнат да постигнете това студийно и естествено осветление. Това е така, защото трябва да постигнете равномерни условия на осветяване. В противен случай острите сенки могат да засенчат елементи от вашия продукт.
Съществуват комплекти за продуктова фотография, които помагат за осветлението, като например светлинни боксове. Те ви помагат да осветявате равномерно обекта си.
Винаги трябва да разсейвате студийното осветление. Това осигурява равномерно разпределение на осветлението по целия продукт и около него, вместо да се появяват преекспонирани горещи точки в изображението.
Сенките и горещите петна са нелицеприятни и неприятни за ретуширане. Освен това ще ви е по-лесно да намерите правилния баланс на бялото, ако използвате мека светлина
4. Вдъхновете се от други продуктови фотографии
Вдъхновявайте се от снимките, които привличат вниманието ви. Проучете ги и забележете елементите, които ги правят изключителни. Това може да е определен фон, интересен ъгъл на осветяване или уникален начин на редактиране. Когато правите собствени продуктови снимки, опитайте се да вложите някои от тези елементи в работата си.
Но бъдете внимателни, тъй като да се вдъхновявате не означава да копирате чужд стил. Вместо това експериментирайте с различни елементи, за да създадете уникален стил и да се усъвършенствате като фотограф.
5. премахнете линията на хоризонта
Вземете по-голямо парче хартия, огънете го по линията на хоризонта и го залепете на стената и пода. Това ви помага да постигнете цялостен вид. Това е необходимо, особено за продуктова снимка за електронна търговия, където трябва да имате продукт на плътен бял фон.
6. Експериментирайте
Дори когато снимате нещо неодушевено, трябва да сте креативни. Това е моментът да си поиграете със стилизирането, защото е по-лесно, отколкото при хората.
Опитайте се да използвате различни аксесоари и фонове, които отговарят на идеята на продукта, например можете да заснемете снимка на плоскост. Не забравяйте да създадете естетически приятна атмосфера.
7. Измисляне на нови идеи за продажба на продукта
Повечето маркетолози ще ви кажат, че ключът към продажбата на даден продукт е продажбата на идеята за продукта. Свържете продукта с привлекателен начин на живот. Покажете колко по-удобен може да бъде животът с продукта. Или докажете колко значим е продуктът за определен интерес. Историята на продукта ще го продаде по-добре от всичко друго.
Като фотографи ние имаме за задача да създадем историята, атмосферата и света, в който ще бъде продуктът. В този смисъл се опитайте да уловите колкото се може повече от историята във вашата продуктова снимка. Това е мястото, където вашата креативност и визия ще блеснат.
8. Не претрупвайте композицията
Избягвайте да правите продуктова снимка с прекалено натоварени и разсейващи. Не забравяйте, че целта ви е да продадете продукта.
Поддържайте фона изчистен, с един или два плътни цвята или фини шарки. Уверете се, че на продуктовата снимката няма нищо, което не е уместно или не добавя стойност. Опитайте се продуктът да бъде в центъра на вниманието, било то чрез композиция или умело осветление.
При снимки в студио трябва да ограничите броя на елементите само до продукта и един или два реквизита. За лайфстайл продуктова фотография препоръчвам да се фокусирате само върху модела. Избягвайте всякакви разсейващи елементи на заден план. Можете също така да практикувате правилата на минималистичния стил.
9. Продуктовата снимка в естествени тонове
Използването на телеобектив предотвратява изкривяването на продукта, а запазването на верните цветове е също толкова важно. Това е от основно значение за продуктовата фотография, в която централно място заемат цветовете, като например дрехите.
Ако продуктовата снимката променя цветовете, това може да доведе до голям проблем при продажбата на продукта. Може да доведе до неудовлетвореност както от страна на фирмата, така и от страна на клиента.
Представете си, че сте поръчали светлосини дънки, защото сте харесали цвета онлайн, но това, което сте получили, е било съвсем различно. За да избегнете това, можете да помолите клиента да ви изпрати цветни мостри или стойности по Pantone за точния цвят, който иска.
За да сте сигурни, че цветовете са правилни, проверете дали осветлението, което използвате, не е оцветено по някакъв начин. Най-добре е да използвате бели крушки за фотография, както и облачен ден на открито. Трябва да обърнете внимание и на баланса на бялото.
При последващата обработка можете да редактирате цветовете, за да се опитате да ги съчетаете с реалния продукт. След като експортирате изображението, проверете снимката на различни устройства. Вижте как се променя цветът на различните екрани. Ако е възможно, проверете снимките на компютъра, телефона и таблета си. Можете също така да избегнете изкривяване на цветовете, ако редовно калибрирате монитора си.
10. Използвайте цветовете, за да въздействате на зрителите
При снимки на лайфстайл продукти теорията на цветовете е от ключово значение за привличане на правилните клиенти. Това е наука за това как цветовете влияят на човешката психология. Накратко казано, определени цветове или цветови комбинации предизвикват определена идея, емоция или характеристика у човека.
Изучаването и разбирането на теорията на цветовете може да ви помогне да създадете по-привлекателни снимки. Ще можете да се възползвате от предимствата на цветовете, за да повлияете на начина, по който зрителите ви реагират на дадена снимка.
В продуктовата фотография цветът може да помогне за привличането на клиента. Ето едно кратко обяснение.
Можете да използвате четири вида цветови комбинации в продуктовата си фотография.
- Допълващи се
При допълващия подход изберете противоположни един на друг цветове. Това създава драматична и динамична цветова палитра в изображението ви, с много контраст.
- Разделяне на допълващите
След като изберете два противоположни основни цвята, използвайте и два съседни цвята на първоначалните.
- Триадичен
При този подход се използват цветове, които са равномерно разположени около цветното колело. При него се получават много ярки цветни мостри, които обикновено привличат вниманието.
- Аналогичен
При аналогичния подход се използват цветове един до друг. Използването на цветове толкова близо един до друг създава усещане за комфорт и естественост.
11. Избягване на случайни отражения
Не искате да имате странно отражение върху продукта си! Това е една от най-честите грешки, които новите продуктови фотографи правят. Обърнете внимание на начина, по който осветлението или дори вие самите се отразявате в продукта.
Възползвайте се от отражението и го включете в кадъра, или премахнете отражението изцяло. Най-добрият начин за премахване на отражението е да смените позицията си, за да не го улавяте.. Можете също така да го премахнете по време на последващата обработка.
12. Опитайте различни места
за вашата продуктова снимка
Снимките в студио и в лайфстил са най-често срещаните в продуктовата фотография. Но можете да откриете и фотографи, които обичат да мислят извън рамките.
- Използвайте природата: Това може да е гора, плаж или дори собствената ви градина. Някои продукти се справят добре с природата като фон, също така предизвиква силни емоции у хората. По този начин тя ще накара снимките ви да привлекат вниманието на аудиторията.
- Използване на дома: Някои продукти, например домакински артикули, се справят отлично в домашна среда. Те продават идеята за комфорт и карат зрителя да се замисли дали ще има нужда от определени продукти в собствения си дом.
Имайте предвид, че горепосочените съвети са насоки, а не строги правила, които да следвате. Включете свои собствени уникални идеи, за да се откроите от тълпата. Не се страхувайте да експериментирате с различни настройки и идеи винаги, когато имате възможност!
Заключение
Продуктовата фотография е ниша, в която се използват специфични техники, за да изглеждат продуктите възможно най-привлекателно. Трябва да обръщате голямо внимание на осветлението, фона и разположението на продукта.
Надявам се, че съветите ми са ви помогнали да започнете кариерата си в продуктовата фотография!