Визуалната привлекателност на храната е неоспорима. В едно меню снимките на храната са най-важното нещо. Но защо да наемате фотограф, когато можете да разчитате само на смартфона си за заснемане на менюто? Защото качеството, от което се нуждаете, за да продавате повече, може да дойде само от професионален кулинарен фотограф. Снимането на храна не е толкова лесно, колкото изглежда. Професионалната кулинарна фотография е специфична и изисква експертни познания, талант и артистично око. Екипът за продуктова фотография от Elista.bg ви разкрива защо фотографията на храна е важна и как можете да се възползвате от нея за вашия уебсайт и меню.
Защо професионалната фотография на храна е важна за успеха на вашия ресторант
Преди да преминем към въпроса защо, нека видим: какво е фотография на храна? Накратко, това е вид фотография, която създава атрактивни снимки на храна. Този вид продуктова фотография се използва в менюта, реклами, готварски книги, опаковки, уебсайтове и други подобни. Всички ресторанти биха имали полза да признаят значението на добрата кулинарна фотография и да я използват като част от психологията която прилагат в своя бизнес. И така, защо фотография на храна?
Кулинарна фотография в цифри: Истината за храната и визуалната култура
Хората обикновено запомнят само 10% от информацията, която четат или чуват. Ако информацията се съчетае с подходящо изображение, процентът нараства до 65%. В същата статия на HubSpot 46% от маркетолозите казват, че фотографията е от съществено значение за техния подход към разказването на истории и маркетинга.
Освен това визуалният маркетинг е във възходяща линия. Около 84% от комуникацията е визуална. Ако добавите снимки към съдържанието си, можете да получите 94% повече гледания, отколкото без тях.
Тогава е логично защо 82% от хората биха купили дадено ястие само заради това как изглежда на снимката, независимо дали първо са се спрели на него или не. И ако все още не разбирате защо фотографията на храната е важна, знайте, че ресторантите, които са преминали от текстови менюта към менюта със снимки при онлайн поръчки, са увеличили процента на конверсия с 25%.
9 ползи от инвестицията в кулинарна фотография, които помагат за привличането на повече клиенти:
1. Прави страхотно първо впечатление
Знаете какво се казва за първото впечатление: то остава. И не бихте искали да оставите неприятен образ затова се стремете да направите страхотно първо впечатление онлайн. Всичко започва с вашия уебсайт, където изображенията трябва да говорят сами за себе си.
Тяхната функция трябва да бъде да привличат вниманието на клиентите, да възбуждат апетита им и да предизвикват визуален глад. Ако първият им контакт с вас е с вашите висококачествени, апетитни снимки, те ще запомнят ресторанта ви.
2. Увеличава продажбите
Добрата снимка може да продаде даден продукт.” Погледнете сочния бургер с перфектна форма по-долу. Не бихте ли искали да си го купите? А сега погледнете бургера до него. Въпреки че може да е също толкова добър на вкус, лошото качество, ъгълът и композицията на снимката вероятно ще ви откажат да го купите.”
Сравнение в качеството между професионална кулинарна фотография и любителска фотография на храна
Снимките ви позволяват да рекламирате ястията си по множество начини. Можете да изберете да представите професионална снимка на всяко ястие или да подчертаете най-печелившите и популярни ястия с изключителни снимки.
По този начин клиентите ще бъдат по-склонни да ги поръчат в сравнение с останалите, защото изображението ще привлече вниманието им. По същия начин можете да подчертаете ястията, с които е известен вашият готвач, или специалните ви предложения и промоции.
3. Качествените изображения на актуалните ви продукти помагат да се създадат очаквания у клиентите
Когато мислим за значението на кулинарна фотография в днешно време, се сещаме за фразата “получаваш това, което виждаш”. Клиентите обичат да знаят какво ще получат. Изненадите може да са приятни, но рядко, когато става въпрос за храна. Наличието на професионални снимки на храна на вашия уебсайт и в менюто ви показва професионализъм и създава доверие.
Все пак внимавайте да не надценявате и прекалите с обещанията и накрая да разочаровате клиента, когато получи действителното ястие. Дори ако кулинарния фотограф използва трикове, за да направи снимката да изглежда добре, тя не трябва да се различава толкова много от истинското ястие.
Реалните снимки помагат за повишаване на доверието към вас, а оттам и да увеличите процента си на конверсия. Обратната страна на това е, че показването на нискокачествени изображения на храни, може да доведе до огорчение, объркване и потенциално лоши отзиви от клиенти.
4. Представете продуктите си и покажете на хората причината, поради която искат да ги купят
Току-що пуснахте нова гама ледени напитки навреме за лятото?
Тук може да се вмъкне снимка на ледени напитки по възможност
Тогава запечатайте това със зашеметяваща кулинарна фотография и стил, които ще накарат клиентите да се редят на опашка пред вратата, за да утолят жаждата си. Клиентите са по-склонни да купят продукт, който вече са виждали, отколкото такъв, който никога не са виждали.
Изградете марката си с ангажирането на висококачествен кулинарен фотограф на храни, който не само може да постави продуктите ви на преден план в съзнанието на хората, но и да подчертае защо те ги искат, независимо дали става въпрос за охлаждаща ледена напитка или за нова гама от здравословни вкусни ястия.
5. Това е едно решение за всички ваши маркетингови нужди
Трябва да направите първоначална инвестиция в професионална кулинарна фотография, направена от опитен кулинарен фотограф. Но ето защо фотографията на храна е важна: снимките, които ще получите, ще бъдат полезни по всякакви начини. Най-бързата и печеливша употреба е да ги добавите към вашия уебсайт и меню.
лед това можете да ги използвате и за нуждите на своя маркетинг. Вече знаете, че значението на изображенията в рекламата е неоспоримо. Публикувайте ги в социалните медии, за да привлечете последователи. Използвайте ги в реклами, за да получите повече кликвания върху уебсайта или ги интегрирайте в рекламни материали, които представят най-новите ви промоции. Можете дори да ги качите в сайтове като Takeaway и Glovo, за да накарате повече клиенти да изберат вас пред конкуренцията.
6. Изгражда марка и разказва история
Като собственик на ресторант имате възможност да контролирате начина, по който светът възприема вашия ресторант. Вие контролирате това, което показвате, и образа, който излъчвате към света. Професионалната кулинарна фотография може да ви помогне да изградите марка, която се откроява и оформя идентичността на вашия ресторант.
7. Предизвиква емоции в клиентите
Снимките предизвикват емоционално въздействие и кулинарната фотография не е по-различна. Естествено чувството, което искате да предизвикате, е желание. Клиентите трябва да погледнат вашите снимки на храна и да си кажат: “Искам това!”
Професионално заснетите кулинарни снимки ще предизвикат незабавна реакция в подсъзнанието на клиента. Те ще искат да опитат ястието възможно най-скоро, като по този начин направят онлайн поръчка, резервират маса или просто посетят вашия ресторант.
8. Хората често търсят места за хранене през мобилното си устройство в движение и висококачествените ви снимка в Google привлича тази аудитория
Хората се хранят с очите си и трябва да ги уловите още от самото начало с качествени снимки на храна и стилизиране. Те не само разглеждат витрините. Те имат потенциала да се превърнат в непосредствени ваши клиенти. Поставянето на снимка на вашия ресторант отпред е полезно за намирането ви. Поставянето на снимка на едно от вашите вкусни характерни ястия, стилизирано по красив начин, ще улови и ангажира тяхното емоционално хранително поведение и ще ги накара да влязат през вратата, за да опитат вашата храна. Това е чудесен начин да привлечете нови клиенти, които иначе може би не биха ви открили.
9. Улеснява избора на клиента
Значително по-трудно е да вземете решение между, да речем, три ястия, ако нямате представа как изглежда някое от тях. Улеснете избора на клиентите, като им предоставите апетитни снимки на всеки артикул от менюто. Единствената опасност сега ще бъде, че те не могат да решат, защото всички изглеждат вкусно, но това не би трябвало да е проблем за вас.
Бонус: Помага за вашата SEO оптимизация
Добрата SEO оптимизация може да изведе уебсайта на ресторанта ви на първа страница в Google – там, където всеки иска да бъде. Има две причини, поради които фотографията на храна е важна за SEO оптимизацията. Първо, снимките правят статиите по-привлекателни и по-лесни за четене. Потребителите са по-склонни да кликнат върху статия, която съдържа добра снимка. Повече кликвания върху сайта означават по-голям трафик, което от своя страна води до по-високо класиране.
Второто предимство на фотографията на храни за SEO оптимизация е, че можете да оптимизирате изображенията, за да получите по-голяма видимост. Добавянето на подходящ алтернативен текст, базиран на ключови думи, към всяко изображение ще го направи по-лесно откриваемо в търсачките.
Сега не е моментът да спестявате от услугите на професионална кулинарна фотография
Една от най-важните характеристики на уебсайта на един ресторанта е качествените снимки на храната. Силата на снимките е неоспорима в менюто на ресторанта. Сега, след като обяснихме защо снимките на храна са важни, можем спокойно да отговорим на този въпрос: “Заслужава ли си инвестицията в творческа сесия за фотография на храна?” – Да, заслужава си!
Тъй като имаме голям опит в тази област, ние от екипът за продуктова фотография от Elista.bg, разбираме стойността на нашите клиенти и какво очакват от нас. Предлагаме висококачествена кулинарна фотография на конкурентни цени, като ви предоставяме изкусителни снимки на храна, които пренася визуалното усещане на уебсайта ви и снимките на менюто на ресторанта на следващото ниво.
Готови ли сте за изображения, които продават?
Ако желаете да резервирате фотосесия за кулинарна фотография, която провокира клиентите Ви да спрат скролването и правят вашата марка видима, харесвана и продавана, свържете се с нас днес. Разберете как може да помогнем на вашата марка да се отличи от тълпата с визуални изображения които водят клиенти.