Художествената и търговската (по известна като Комерсиална) фотография имат много общи качества. Но между тях има и важна разлика.
Каква е тя, се чудите? В тази статия ще разгледаме приликите и разликите на художествена фотография и търговската фотография.
Какво е художествена фотография?
Художествената фотография има много абстрактни значения. Най-общо казано, висококачествена снимка, която е емоционална и значима, създадена в съответствие с визията на фотографа като художник. Като фотограф на художествена фотография имате пълен контрол върху снимките си. Можете да направите снимките си толкова абстрактни или толкова ясни, колкото ви харесва. Можете да измисляте неограничено количество идеи, без да получавате одобрение от някой друг.
Всички жанрове на фотографията попадат в тази категория. Смислените снимки на хора, цветя, пейзажи и др. могат да бъдат художествена фотография. Фотографите, занимаващи се с художествена фотография, често продават снимки за принт или пък се присъединяват към агенции за стокови снимки, които работят с книгоиздатели, музикални индустрии и др.
Какво е търговска (комерсиална) фотография?
Търговската фотография се върти около продукт или услуга. Основната цел на комерсиалния фотограф е да продаде продукт. Това означава, че те трябва да се придържат към правилата, дадени им от техния работодател. Като търговски фотограф трябва да правите снимки, които представят визията на вашия работодател. Понякога художествената фотография и търговската фотография се сливат, за да създадат уникална концепция. По този начин двата жанра са много сходни.
Подобно на художествената фотография, комерсиалната фотография е отворена за всички видове хора и места. Можете да използвате специфичните си умения, за да снимате модели, пейзажи, сгради, предмети и т.н. Всичко, което рекламира продукта на вашия работодател.
Художествената фотография
срещу
търговската фотография
Художествените фотографи имат по-голям контрол върху снимките си, отколкото търговските фотографи. Комерсиалните фотографи зависят от визията и правилата на своя работодател. Те не могат да бъдат толкова гъвкави, колкото художествените фотографи.
Друга важна разлика е времето. При художествената фотография липсват графици и крайни срокове. Търговската фотография зависи от графика на компанията.
Двата жанра са много различни и по отношение на заплащане. Художествените фотографи могат да продават снимките си по различни начини. Ако нямат постоянен клиент, който да купува работите им, те няма да имат постоянни доходи. Комерсиалните фотографи работят за компании, които им плащат. Много художници са съгласни, че комерсиалната фотография е по-надеждна, когато става въпрос за пари.
Идеи за художествена фотография
Използвайте прости фонове, за да накарате обекта си да изпъкне
Ако потърсите художествена фотография в интернет, ще забележите, че много от тях имат семпъл фон. Простият фон ще насочи вниманието към обекта. Изберете цветове, които допълват облеклото на модела (ако е човек) или общия му вид (ако е предмет). Черният, белият и сивият фон са подходящи за всеки обект. Използвайте ги, ако не знаете откъде да започнете.
Използвайте околната светлина, за да подобрите снимките си
Друго качество, което споделят много художествени снимки, е околната светлина. Обкръжаващата светлина може да бъде естествена или изкуствена. Колкото по-малко източници на изкуствена светлина имате, толкова по-истинска ще бъдат снимката ви.
Комбинацията от околна светлина и обикновен фон ще ви помогне да уловите неописуемата атмосфера на художествената снимка.
Преобразувайте снимките си в черно-бели, за да ги направите по-емоционални
Черно-бялата фотография е емоционален жанр, който можете да използвате, за да придадете дълбочина на изображенията си. Ако снимките ви са твърде ярки или имат твърде много разсейващи елементи на фона, опитайте да ги конвертирате в черно-бели. Можете също така да снимате в монохромен режим, за да не се разсейвате от цветовете. Едно просто преобразуване в черно-бяло може да превърне обикновените снимки в художествена фотография.
Идеи за търговска (комерсиална) фотография
Снимайте прости предмети
За да подобрите уменията си за търговска фотография, вземете няколко предмета, които използвате всеки ден. Съсредоточете се върху това да направите името на марката възможно най-привлекателно. Експериментирайте с естествена и изкуствена светлина. Използвайте прости фонове, за да подчертаете формата и размера на продукта.
Не е необходимо оборудването ви да е професионално. Всъщност колкото повече експериментирате с прости светлини като лампи и фенерчета, толкова по-лесно ще ви бъде да направите така, че всеки предмет да изглежда добре.
Снимайте хора, за да подобрите уменията си за модна фотография
Ако сте почитатели на портретната фотография, ще ви хареса да се потопите в пъстрия свят на модата. Комерсиалната модна фотография не се фокусира само върху марките. Тя дава възможност на фотографите да уловят красотата на хората, като същевременно се фокусират и върху облеклото им.
Заснемане на обекти в движение, за да станете по-добър монтажист
В много търговски снимки има обекти в движение. Продуктите, които се отнасят до спортната фотография, като маратонките, са идеални за това.
Разбира се, не можете да хвърлите една обувка и да се опитате да я снимате. Можете да използвате техниката на левитация. Тя е често срещана в сюрреалистичната портретна фотография, за да се създаде илюзия за движение.
Използване на продукти за подобряване или допълване на пейзажа
Повечето продукти са със сложен дизайн. Вземете например “Тоблерон”. Можете да използвате илюстрацията на планина и в пейзажна снимка като тази по-горе.
Потърсете дизайни, които бихте могли да използвате по подобен начин.
Това предизвикателство няма да ви даде клиенти, но ще подобри въображението ви и ще ви помогне да погледнете на обикновените неща от уникална перспектива. Тези умения са важни във всеки жанр на фотографията.
Заключение
Художествената и търговската фотография имат своите прилики. Но това са два различни жанра, които се харесват на много различни хора.
Ако обичате да имате пълен контрол върху снимките си, без да се притеснявате за крайните срокове, художествената фотография е за вас. Ако нямате нищо против инструкциите и обичате да превръщате обикновени предмети в произведения на изкуството, ще харесате комерсиалната фотография.
Експериментирайте и с двата жанра и ще откриете вълнуващ свят от творчески възможности!