Когато говорим за брандове, първото нещо, което ни идва наум, е тяхното лого. Логото е визуалната визитна картичка на вашата марка; трябва да се уверите, че то е проектирано правилно. Когато става на въпрос за изработка на лого, се обсъждат няколко компонента като шрифт, цвят и дизайн. Днес в тази статия ще говорим изключително за цветове на лого и цветовите комбинации за лого, които подхождат на вашата марка.
Значението на цветовете при дизайн на лого
Думите не мога да опишат значението на цветовете. Цветовете могат да придадат драматизъм и живот на всичко. Но имат ли цветовете власт над вашето лого и засилват ли въздействието му върху целевата аудитория? Видимо ДА! Психологията на цветовете играе жизненоважна роля в брандинга. Затова нека разберем значението на всеки цвят и как да изберем най-добрите цветове за лого (прочетете за най-добрите цветови комбинации за лого) за вашата марка?
Сигурно сте чували за психологията на цветовете. Тя разказва как цветовете влияят на емоциите и поведението ни. Обикновено използваме зеления цвят за спокойствие, а жълтия – за щастие. Но дали психологията на цветовете е същата за брандинга?
Лорън Лабрек и Джордж Милн са двамата изследователи, които откриват, че някои цветове могат да въздействат на потребителите, а други – не. Например, ако използвате жълто на логото си, то ще накара марката ви да изглежда млада, но ако използвате зелено на логото на марката си, това няма непременно да създаде усещане за спокойствие. И така, как да разберем значението на всеки цвят и неговото въздействие върху аудиторията? Прочетете, за да разберете.
Цветове за лого - защо трябва да им обръщате внимание?
Цветовете играят жизненоважна роля при създаване на лого и фирмена идентичност . За да разберете кой цвят ще подхожда на вашата марка, нека първо разберем какво трябва да знаете за избора на правилния цвят за вашето лого.
Вашето лого е най-важният визуален идентификатор на вашата марка. Тъй като е посланик на вашата марка, логото ви трябва да отразява нейната същност, ценности и стремежи.
Цветовете предизвикват емоции и настроения. Когато избирате цветовете на марката си, трябва да имате известни познания по психология на цветовете. Цветовете, използвани за вашето лого, ще дадат подсъзнателен тласък на аудиторията ви да навлезе в определено психическо състояние или да предприеме някакво действие.
Цветовете, които използвате за логото си, определят и вашата естетика. Вашите лого цветове ще изразят стила и индивидуалността на вашата марка и ще се харесат на целевата ви аудитория. Вашите рекламни материали неизбежно ще трябва да заимстват и да отразяват цветовете, които използвате в логото си, така че трябва да сте сигурни, че сте избрали цвят, който се пренася добре във всички медии.
За да открием най-добрите цветове за лого на вашата марка, първо ще разгледаме някои от популярните цветове, използвани при дизайн на различни видове лого, и ще видим какво представляват те.
Избор на цветове за лого - популярни цветове и тяхното значение
Науката е доказала, че съзнанието ни реагира по различни начини на определени цветове. Нека се спрем на популярно използваните цветове и да видим какво означават те в брандинга. Въпреки че основните цветове като червено, жълто и синьо са винаги модерни в брандирането, има много други цветове, които компаниите използват, за да оформят своята бранд идентичност.
Лого в червен цвят
Червеният цвят е популярен избор при лого дизайн. Някои марки с лого в червен цвят са Netflix, YouTube, Coca-Cola, Puma, Canon, Lego и Pizza Hut.
Червеният цвят привлича вниманието. Той помага на вашата марка да се открои от конкуренцията.
Освен това той е цветът на страстта и вълнението. Компаниите, които ви носят развлечения и неща, които харесвате, използват червено – както и компаниите, които искат да изследвате нови неща.
И, разбира се, това е любим цвят на марките за храни. Човешкото съзнание свързва червеното с огъня – елементът, необходим за готвенето. Освен това червеният, зеленият и жълтият цвят се свързват с много хранителни продукти – оттук и популярността на червеното сред марките за храни.
Ярките червени нюанси също така ви подтикват към действие. Хранителните марки използват червения цвят, за да подтикнат клиентите си да влязат в заведенията им за хранене, да вземат продуктите си от магазина или да ги поръчат онлайн.
Лого в син цвят
Синьото е вероятно най-широко използваният цвят при създаване на лого. Някои марки, които използват синия цвят в своето лого, са Facebook, Visa, PayPal, Boing, HP, IBM, Ford, Twitter и Allianz.
Значението на синия цвят в едно лого
Синьото е универсален цвят – той е приятен за окото и има широка гама от нюанси, които могат да предизвикат различни настроения. Синьото символизира зрялост, спокойствие и надеждност. Това е цвят, който внушава чувство за духовно осъзнаване.
Тъй като синьото е най-популярният цвят, използван в брандинга, трябва да сте много креативни по отношение на цвета и дизайна на логото, ако искате вашата марка да се откроява на пазара.
Ако вашите услуги или продукти са свързани със здравеопазване и wellness, можете да използвате синьото в логото си, защото то внушава усещане за изцеление. Синьото може да се използва във всичко, което изисква доверие, лоялност, духовност, мъдрост, изтънченост и респект.
Например повечето банки избират този цвят за своето лого, защото цветът символизира надеждност.
Лого в тъмносин цвят
Тъмносиньото създава усещане за сила. Нюанси като морско синьото са авторитетни. То се използва от “сериозни” марки като IBM и Alianz.
Дълбокото синьо също така напомня за тихи води и океан – и създава усещане за спокойствие. Марките, които искат да изглеждат отговорни и искат да уверят клиентите си, че са в добри ръце, често избират синьото. Това е много често срещано при компании, които се занимават с финанси или предоставят консултации – като Visa и PayPal.
Лого в светлосин цвят
От друга страна, светлосиньото напомня за небето. То озарява настроението ви. Небето също така е дом на радиовълните и облаците. Ето защо много технологични компании предпочитат светлосиньото – като HP и Dell; и компаниите за социални медии като Twitter.
Синьото е полярната противоположност на червеното – цветът, който означава опасност. Синьото е популярен избор за компании, които искат да уверят клиентите си, че продуктите им са безопасни и издръжливи. Помислете за марки като GE и BMW, за които безопасността и здравината са предимство при продажбата.
Лого в жълт цвят
Жълтото е другият основен цвят, който е много популярен за дизайн на лого. Въпреки това, тъй като е много ярък цвят, чисто жълтите лога са рядкост. Той често е част от цветови комбинации, които включват синьо, червено, зелено и черно.
Някои известни марки, чиито лога имат жълт цвят, са Lay’s, IKEA, Best Buy, Ferrari, Snapchat, DHL и National Geographic.
Жълтото е привлекателен цвят, който напомня за слънцето – източник на живот на земята и доставчик на енергия. Ето защо е логично марки като National Geographic и енергийни компании като Shell да го използват.
Както вече казахме, жълтото е много ярък цвят. Той е цветът на игривостта, приятелството и позитивността. Това го прави преобладаващ избор за марки, които са насочени към младата аудитория. Помислете за Lay’s и Snapchat.
Жълтото е ярък цвят и ви кара да съзерцавате. “Жълтото петно” е името на мястото в очите ни, където се намира тази максимална концентрация на колбички или клетки, които възприемат цветовете. Ето защо марките, които искат да ви карат да “съзерцавате” света – избират жълто за своите лога.
Жълтият цвят в логото
Жълтото е цветът на жизнерадостта, младостта и излъчва позитивизъм. Този топъл цвят е олицетворява дружелюбността и щастието. Но би било полезно, ако сте много придирчиви, докато избирате нюанс на жълтото за логото на вашата марка, защото различните нюанси на жълтото могат да имат различни значения. Например мекото и ярко жълто е свежо и радостно, а наситеното златисто жълто съдържа повече сила и история.
Ако искате потребителите ви да получат усещане за зрялост и лукс чрез логото на вашата марка, трябва да помислите два пъти, преди да изберете жълто.
Пример за цветове за лого в жълто
Например Nikon, производителят на фотоапарати, иска да погледнете света през техните обективи и да заснемете сцените. IMDB, интернет базата данни за филми, използва жълт цвят. Филмите, в крайна сметка, са свързани с гледане.
McDonald’s избра жълтото за логото на своята марка, защото то се свързва с щастието и е най-видимият цвят на дневна светлина. Не е чудно защо логото на McDonalds се забелязва толкова лесно на оживен път!
Жълтото е приятелски цвят. Следователно марките, които искат да посрещнат всички, използват жълтото в голям мащаб. Приятелски настроени към джоба и достъпни марки като Best Buy и Denny’s използват жълт цвят именно по тази причина.
Марките, които се асоциират с бързина, предпочитат жълтото. Помислете в тази връзка за производителите на бързи автомобили като Ferrari и Lotus Cars. Поради асоциацията си с шофиране и скорост жълтото е част от комбинацията на цветове за лого на марки като Goodyear и компании за доставки като DHL.
Лого в зелен цвят
Зеленият цвят е друг популярен сред компаниите. Някои компании, които използват лога в зелени цветове, са Starbucks, Spotify, Land Rover, Rolex, The body shop, Sprite и Tic Tac.
Като цяло зеленото е цвят, който има силни асоциации с природата. Марките, които искат да подчертаят силната си връзка с природата или желаят да обявят естествения произход на своите продукти, почти винаги избират зеления цвят – пример за това са Animal Planet и Tropicana.
Погледът към зеленото освежава съзнанието ни. Следователно марките, които искат да се асоциират с релаксация, често използват зелено. Помислете за марките напитки като Heineken и Carlsberg, които ви помагат да се отпуснете.
Зеленото обаче е интересен цвят, защото различните нюанси предизвикват съвсем различни чувства и драматично представят противоположни ценности.
Вариации на зеления цвят в едно лого
Нека разгледаме по-светлите зелени цветове. По-светлите нюанси на зеленото предизвикват чувство на облекчение и имат охлаждащ, успокояващ ефект. Когато се комбинират със синьо, нюанси като нефрит, лимон или аквамарин могат да предадат усещане за подмладяване. Помислете за марки като Sprite или Tic Tac. Те имат едни от най-добрите комбинации на цветове за лого на своите компании за постигане на този ефект.
По-дълбоките зелени цветове символизират растеж и жизненост. Ето защо брандове, които са ситуирани в “долния сегмент на луксозните марки”, често използват наситено зелено. Някои примери са Lacoste и Land Rover.
Наситено зеленото е цветът на изумрудите, един от най-скъпите камъни в света – и хората отиват на края на света, за да го търсят. Премиум марките, които имат последователи, често използват зелено точно по тази причина – като Starbucks и Rolex.
По-светлото зелено е млад и игрив цвят. Помислете за Spotify и Android – две марки, насочени към младата аудитория, която иска да опознае света.
Лого в оранжев цвят
Оранжевото балансира жизнеността на червеното с игривостта на жълтото. Можете да забележите оранжеви лога на марки като Amazon, Fanta, Penguin, Nickelodeon, Harley Davidson, Gulf и The Home Depot.
Оранжевото е ободряващ цвят. Той е вторичен цвят, който е добър вариант за марките, които се опитват да получат усещане за щастие и жизненост, като например туристическите компании. Той е мек цвят, който може да предизвика усещане за енергия, топлина, игривост и промяна.
Цветът се свързва с промяната, като – есенните листа или оранжевото небе. Ето защо той е добър вариант за марки, които се смятат за малко по-различни.
Примери за оранжев цвят в лого
Тъй като е ярко и привличащо вниманието, оранжевото помага на вашата марка да изпъкне. Марки като Gulf и The Home Depot използват оранжево в своите лога.
Освен това той е вълнуващ и щастлив цвят. Марките, които искат да ви създадат добро настроение, използват оранжево – като Nickelodeon или Fanta.
В същото време оранжевото предизвиква чувство на очакване у този, който го вижда. Помислете за марки като Amazon или Penguin. Нима не чакате с нетърпение да отворите пратката си от Amazon? Любителите на книги нямат търпение да се потопят в него и да открият каква история разказват новите им покупки.
Това усещане за очакване прави оранжевия цвят предпочитан и за марки, които искат да преодоляват разстояния и да откриват нови неща. Помислете за Harley Davidson и Lufthansa.
Ако сте виждали логото на Soundcloud, марката е избрала комбинацията от оранжево и бяло, защото смята, че тя представя оптимистичния характер и креативността на компанията. За Soundcloud това е една от най-добрите комбинации на цветове за лого на тяхната марка, тъй като има силата да предизвиква усмивка и щастливи чувства.
Лого в розов цвят
Въпреки че розовото не е цвят, който веднага ви идва наум, когато мислите за дизайн на лого, много известни марки го използват. Спомнете си за Roxy, Avon, Dunkin Donuts, Barbie, Airbnb, LG, и Instagram.
Розовият цвят има силни асоциации с женствеността, но освен това той е и много универсален. Той е необичаен цвят с различни нюанси, които можем да използваме за различни цели. Розовото символизира драматизъм, любов, сексуалност, романтика, топлина и женственост.
Марките знаят това и компаниите с розови лога се стремят да посрещнат жени клиенти. Начинът, по който го правят обаче, често е различен.
Примери за розов цвят в лого
Някои марки използват розовия цвят съвсем ясно. Марките, които произвеждат продукти за жени или имат предимно женска клиентска база, често използват розово в логата си – като Victoria’s Secret и Enamor.
Горещото розово е любимо на децата, които често се насочват към този цвят. Ето защо марките, чиито продукти са любими на децата, често използват розово – като Barbie и Justice. Тези марки не само приветстват децата с розовото, но и ухажват майките, които често правят покупки от името на децата си.
Розовото със светлосянка или носещо златисти оттенъци е популярно сред марките, които искат да внушат, че са “случващи се”, и да култивират чувство за принадлежност. Помислете за Instagram или Airbnb. Те приветстват своите клиенти и излъчват усещане за топлина. Розовото е и намигване към жените, които формират значителна част от клиентската им база – а тези компании искат клиентите им да се наслаждават.
По подобен начин марки като LG и Airbnb избират розовото, защото искат да приветстват жените клиенти. Въпреки че не предлагат продукти за жени сами по себе си, те знаят, че клиентите им често са жени. Жените почти винаги избират домакински уреди.
По същия начин жените често предпочитат таксита, за да пътуват в рамките на града – а Lyft гарантира на жените сигурност и е марка, която е приятелски настроена към нежната част на света.
Светлорозовото е и цвят, свързан със сладостта, което го прави популярен избор за пекарите и сладкарите. Спомнете си за Dunkin Donuts.
Лого в лилав цвят
В непосредствена близост до розовото идва лилавото. Необичайният лилав цвят се използва от марки като Volini, FedEx, Cadbury, Wonka, Yahoo! и английската Premier League.
Лилавото се намира в далечния край на визуалния спектър и се смята, че съществува и на ръба на въображението.
Както и при другите понятия, свързани с този цвят, творчеството и бурното въображение са свързани с лилавото поради неговата оскъдност в природата. Лилавото олицетворява мисленето, което е извън средното, свободните асоциации и фантастичното.
Лилаво в цветовите схеми за лого
С асоциацията си с чувственост лилавото често се избира от марки, чиито продукти ви доставят удоволствие. Най-известните сред тях са марките за шоколад – защото шоколадът се свързва с разпускане и удоволствие. Популярна марка шоколад, която използва лилаво в логото на своята марка, е Cadbury.
Лилавото е цвят, който се свързва с кралското семейство – тъй като в древността само най-богатите са можели да си позволят да боядисат дрехите си в лилаво. Следователно лилавото отразява богатство и често се използва от марки, които означават лукс и първокласна стойност – например английската Premier League и Hallmark – първокласни марки.
Като цвят на кралете, лилавото символизира също лидерство и стремежи. Марките, които доминират в своя сектор, често избират лилавото – спомнете си Yahoo!, която отстъпва само на Google в търсачките, или FedEx – която е синоним на логистиката.
Много спортни отбори също използват лилаво в логата си, за да обозначат власт и стремежи. Спомнете си за Los Angeles Lakers или Sacramento Kings – два от най-известните баскетболни отбора в САЩ.
Освен за кралски особи, лилавото символизира дълбочина и загадъчност. Ето защо често се използват медицински или фармацевтични марки, чиито продукти ви облекчават отвътре – като Volini. От друга страна, марките, които символизират загадъчност – като Syfy, каналът, който е дом на мистерии и научнофантастични филми – също избират лилаво.
Лого в черен цвят
Разбира се, не можете да пренебрегнете класическите лога в черен цвят, когато става въпрос за дизайн на лого. В повечето случаи черното неизбежно се комбинира с бялото, за да се създадат запомнящи се лога, като Mont Blanc, Prada, Chanel, Jack Daniels, Zara, Caterpillar и Burberry.
Черното е класически цвят и се асоциира с финес, изтънченост и елегантност. Ето защо той е избраният цвят за много луксозни марки като Burberry и Mont Blanc.
Защо дизайнерите не трябва да използват черен цвят при лого дизайн на марки с достъпно позициониране
Черният цвят е подходящ за вас, ако искате марката ви да изглежда модерна и луксозна. Това е мощен цвят, който символизира професионализъм, сериозност, интелигентност, блясък, лукс и модерност. Марките, които искат да бъдат с достъпно и икономично позициониране, не трябва да избират черното.
Лога в черно
Много скъпи марки като Chanel, Nike, Prada и Adidas използват черното, за да представят лукс, модерност и блясък.
Черното е изключително стилен цвят и от дълго време се свързва с елегантно облекло. Ето защо известни модни марки като Chanel и Prada го използват в своите лога.
Черното се свързва и с марки с дълга история – тъй като внася елемент на престиж. Помислете за марки като Jack Daniels и Louis Vuitton.
Лого в златист цвят
Как можем да минем без златото, друг много популярен цвят в брандинга? Някои от компаниите, които имат лого в златист цвят са Porsche, Versace, Lamborghini, Lindt и Guess.
Златният цвят традиционно се асоциира с богатство, успех и власт. Той е вашият златен билет за златно бъдеще.
Златното лого може да ви помогне да предадете лукс и просперитет на вашата аудитория. Всеки желае злато, така че то вдъхва чувство на желание у повечето. Ето защо логото в златен цвят е идеално за луксозни марки от висок клас. Всичко това е свързано с престиж и висок статус.
Известни марки като Rolex, Versace, Lamborghini, Porsche, MGM Resorts използват златен цвят в логото си.
Излишно е да казваме, че златистото е запазен цвят за тези луксозни марки.
Защо дизайнерите трябва да бъдат внимателни с използването на злато при изработка на лого
Въпреки, че е като нюанс на жълтото, златото е и ярък цвят. То се откроява на фона на другите цветове и лесно привлича вниманието ви. Ето защо златистият цвят често се използва във връзка с новобогаташите, които обичат да демонстрират своето богатство и разточителство.
Дизайнерите трябва да бъдат внимателни при използването на този цвят – прекаляването с него може да накара марката ви да изглежда натруфена и не изкушаваща.
Лого в сив цвят
Искате класически, сериозен и зрял цвят за вашата марка? Тогава изберете сиво. Можете да използвате различни нюанси на цвета. Изберете по-тъмен, ако искате да добавите загадъчност, и по-светъл, за да сте по-достъпни.
Примери за сребрист цвят в лого
Сигурно сте виждали сребристо-сивото лого на повечето автомобилни марки като Honda, Mercedes Benz и Toyota. Те са използвали цвета, за да подчертаят изтънчеността и елегантността.
Тъй като е много градски, изискан и изтънчен цвят, сребристото е предпочитан цвят за луксозни марки като Rolls Royce и Bentley.
Той е широко използван цвят в автомобилната индустрия – особено за марките от висок клас. Този цвят не само обявява продуктите за първокласни, но също така подсказва, че продуктите им са с много функции. Това е причината марки като Jaguar и Lexus да го използват.
Лого в кафяв цвят
Кафявото може да се използва в логото на вашата марка, за да изглежда по-мъжествено, сурово и сериозно. Въпреки че е най-малко използваният цвят, той може да направи логото на вашата марка необикновено. Но ако искате марката ви да изглежда женствена, тогава трябва да избягвате използването на този цвят.
Кафявото също е естествен цвят, който придава сурово и естествено усещане, което го прави чудесен вариант за компании, които работят на открито. Цветът също така олицетворява остаряването. Затова марките, които искат да придадат винтидж усещане, също могат да го използват.
Цветът може да се използва и от компании, които продават кафяви продукти като кафе или шоколад.
Компанията M&M използва тъмен нюанс на кафявото в своето лого, за да представи шоколадови изделия и бисквити.
Най-добрите комбинации на цветове за лого - запознайте се с цветното колело
Ако искате да създадете добро лого, не трябва да използвате сляпо всеки цвят или просто да изберете любимите си цветове. Цветове, които изглеждат добре поотделно, може да не изглеждат добре в комбинация. Следователно трябва да знаете кои цветове изглеждат добре върху логото.
Например червеното и зеленото поотделно могат да предадат различни послания. Но заедно те неминуемо предизвикват асоциация с Коледа. По същия начин светлите нюанси като аквамарин може да са приятни за окото, но ако логото ви включва само аквамарин, може да не се пренесе добре върху физически повърхности.
Ярките, слънчеви нюанси на жълтото като самостоятелни цветове за лого не се визуализират добре, затова е най-добре да използвате ярко жълто с контрастиращи дълбоки цветове като червено, зелено, синьо и черно.
Ако искате да проектирате естетически издържани лога – разгледайте колелото на цветовете. Цветовото колело представя връзката между цветовете – за първични, вторични и третични цветове.
Избор на цветови палитри за лого – неща, които трябва да отбележим
Ако искате да изберете най-добрите цветове на логото, които подхождат на ВАШАТА марка, имайте предвид няколко неща:
- Разберете личността и целта на марката си. Цветовете изразяват същността на вашата марка – затова не използвайте цветове, които не съответстват на тона на вашата марка. Например марка като Allianz, която се занимава с банкиране и животозастраховане, няма да има ярки цветове за лого като горещо розово. От друга страна, духовита марка като Virgin никога няма да се справи добре с мрачен цвят като черното.
- Не вземайте решение за цветовете, след като вече сте създали логото. Опитайте се да мислите както за цвета, така и за дизайна, докато създавате идеята за логото.
- Вашето лого ще бъде постоянният маркер за вашата марка. Да, логото може да се актуализира от време на време, но обикновено няма драстични промени по време на ребрандиране. Така че изберете внимателно цветовете си. Не променяйте цветовете на логото по прищявка.
- Когато проектирате лого, имайте предвид, че логото ви трябва да присъства на много повърхности – върху вашия продукт, хартиена опаковка, опаковки, табели, светещи табла и др. Някои цветове изглеждат добре на екрана, но не се пренасят добре върху физически повърхности.
- Имайте предвид, че цветът на логото трябва да се съчетава с шрифта на логото. Затова вземете решение както за шрифта, така и за цветовете, за да може логото ви да хармонизира и с двете и да не създава стряскащ ефект.
Заключение
Изборът на цветове за лого не е толкова прост, колкото изглежда. Трябва да вземете предвид много фактори, преди да изберете цвят и дизайн на логото. Цветът на вашето лого трябва да предава правилното послание на аудиторията. Помислете как искате да се възприема личността на вашата марка и направете опити да постигнете целта си.
В случай, че имате нужда повече съвети или ако смятате, че това е трудна задача и желаете да наемете професионалист за лого дизайн, Свържете се с нас. Тъй като имаме голям опит в тази област, ние от екипът за изработка на лого от Elista.bg можем да създадем логото на вашата марка и други елементи на дизайна, които ще дадат на вашата компания рязко – и определено привлекателно – предимство пред конкурентите ви. Предлагаме висококачествен лого дизайн на конкурентна цена, като ви предоставяме работата с професионален дизайнер, което е вашата застраховка за постигане на отличен резултат.
СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС ЗА ИНДИВИДУАЛНА ОФЕРТА И ЦЕНИ ПО ВСЯКО ВРЕМЕ!
Често задавани въпроси
Растенията са зелени и се връщат към живот след дългата зима. Затова зеленото се смята за цвят на растежа или на новия живот. Но изследванията показват, че зеленият цвят е универсален и не е свързан с много личностни характеристики. Така че можете да го използвате за всеки бизнес.
Зеленият цвят има силни културни асоциации. В някои латиноамерикански и южноамерикански страни той се смята за цвят на смъртта. В САЩ свързват зеленото с парите, защото доларите са зелени.
Може би сте виждали и чудовища в зелено, което ни води до това, че зеленото е цвят на опасност. Но поради универсалността на цвета, той може да работи за всяка марка. Можете да изградите смисъл чрез нюанса, оттенъка, шрифта и формата на логото.
Значението на цветовете за логото идва от сблъсъка на изкуството, науката и културата. Начинът, по който клиентите ви реагират на цветовете, зависи от два фактора:
Естетика: Някои комбинации на цветове за лого могат да се съчетаят добре, но други могат да създадат напрежение и да отблъснат клиента. Марките трябва да мислят нестандартно и да използват цветови комбинации, които могат да се откроят сред конкурентите.
Заучени асоциации: Хората вече са се научили да свързват цветовете с определени чувства. Например бялото е цветът на чистотата и много християнски булки го носят в сватбения си ден, но за индусите бялото е цветът на траура.
Цветовете определят предназначението на вашата марка. Затова, ако ви е трудно да изберете подходящи цветове за лого на вашата марка, следните точки могат да ви помогнат:
Разберете гласа на марката си:
Спрете и помислете за това. Запитайте се какво послание искате да предадете чрез своята марка? И дружелюбна ли е вашата компания? Ако не, то тогава информативна и авторитетна ли е тя? Запишете си тези точки и си отговорете на тях. Когато стигнете до отговора, разгледайте горния списък с цветове и тяхното значение и открийте кой ще подхожда на вашата марка.
Анализирайте конкуренцията си, за да се откроите:
Обърнете внимание на цветовите схеми, използвани от вашите конкуренти. Това ще ви даде представа за това кои цветове са популярни във вашата индустрия.
По този начин ще знаете и дали използването на подобен цвят е безопасно или не. Ако не е, можете да го направите различен, като вземете неизползвани нюанси, оттенъци и символи, за да изпъкнете.
Разберете психологията на цветовете:
Както споменахме по-рано, един цвят има както положителни, така и отрицателни конотации. Ето защо трябва да разбирате психологията на цветовете, тъй като това ще ви предпази от предаване на погрешно послание.
Смесвайте и съчетавайте:
Не се ограничавате само до един цвят. Например eBay използва множество цветове в логото си, защото иска да покаже своето разнообразие. Така че, ако вашият бизнес продава разнообразни продукти, също можете да играете с цветовете.
Не се страхувайте от експерименти. Отделете време и направете няколко експеримента. Покажете образците на хората и ги помолете за мнение.
Колелото на цветовете:
Ако харесвате своето лого едноцветно, тогава трябва да си поиграете с допълнителен цвят, за да придадете живот на логото си. Можете да изберете прост цвят, като бяло, сиво и черно, или ярки цветове на логото.
Допълващи се цветове за лого:
Допълващите се цветове засилват ефекта един на друг. Трябва да видите кой цвят се съчетава добре с избрания от вас цвят. Основната цел на тези цветове е да накарат избрания от вас цвят да изпъкне. Например зеленият цвят подсилва червения, лилавият подсилва зеления, а оранжевият подсилва синия. Трябва да му дадете известно време и да намерите най-подходящия за вашето лого.
Аналогични цветове за лого:
Когато комбинирате три съседни цвята, те се наричат аналогични цветове. За да работи тази цветова схема, първо трябва да изберете своя цвят “герой”, а след това два съседни цвята, които да подсилят цвета герой.
Погледнете цветовете в логото на Burger King, те са използвали три цвята, в които синьото и жълтото са поддържащите цветове, а червеното е цветът на героя.
Монохромни цветове за лого:
Използването на различни нюанси на един и същ цвят е известно като монохроматични цветове. Това е чудесен начин да акцентирате върху аудиторията си. Oreo са използвали монохроматична схема с която напълно разтърсват.
Някои от най-добрите цветови комбинации на логото са:
– Лилаво и жълто
– Наситено оранжево, тюркоазено и тъмносиньо
– Естествено зелено и кафяво
– Светлолилаво и бежово
– Синьо и златно
– Оттенъци на зеленото и синьото
Някои от най-добрите комбинации от 3 цвята за лога са следните:
– Бежово, кафяво и тъмнокафяво: Тази цветова комбинация създава усещане за топлина.
– Тъмносиньо, тюркоазено и бежово: тази комбинация е най-добра за марки, които ценят творчеството.
– Синьо, жълто и зелено: тази комбинация символизира младост
– Синьо, червено и жълто: тази комбинация е забавна и лъчезарна
– Светло розово, горещо розово и бордо: тази комбинация отразява невинност и дружелюбност