Какво е първото нещо от което се нуждаете когато стартирате бизнес?
» Лого на фирма! «
Това е първото нещо което хората забелязват във вашия бранд. То представлява и е вашата марка.
Ако изглежда страхотно, оставя добро впечатление в потенциалните ви клиенти. Ако изглежда зле, клиенти ви може да не купуват от вас, дори ако вашите продукти или услуги са първокласни.
Всяка марка има свой идентификатор – логото.
Но как логото на вашата фирма влияе върху начина, по който се възприема вашия бранд?
Фирменото лого е символ на идентичността на компанията. То създава първото впечатление, изразява кой сте, каква е вашата дейност и стойността на вашата фирма. Хората са се научили да свързват логото на марката с нейните ценности и характер.
Затова, екипът за изработка на лого от Elista.bg, реши да напише “Пълно ръководство за лого дизайн”, което ще бъде в помощ при нужда от създаване на лого за фирма, малък бизнес или физическо лице.
съдържание на ръководството за създаване на лого на фирма
Какво e лого на фирма?
Определение за лого: Това е символ, съставен от стилизиран текст, изображение или комбинация от двете, които идентифицират фирмата. Логото служи за представяне на дадена организация или фирма чрез визуален образ, който може лесно да бъде разбран и разпознат.
Едно страхотно лого на фирма е отличително, подходящо, запомнящо се, практично и с проста форма. То предава посланието на компанията и може да бъде отпечатано във всякакъв размер, като същевременно остава ефективно.
Научете повече от нашата статия :
От къде да започнете?
Не се притеснявайте. Има три опции пред Вас за създаване лого на фирма:
- Направи си сам безплатно: Нарисувайте идеите си с молив и хартия и ги дигитализирайте на компютъра си. Ще ви трябват поне малко познания за графични програми като Adobe Illustrator или Inkscape, за да получите векторно лого, което би изглеждало еднакво добре както на визитките, така и във вашия уебсайт или рекламните материали. По-сложните програми за редактиране на снимки като PhotoShop са много по-подходящи да използвате за вашите проекти при изработка на лого, отколкото която и да е предварително зададена функция, която може да намерите в онлайн инструмент.
- Безплатни онлайн програми за лого дизайн: Това са специални инструменти, безплатни и платени, оптимизирани само с една цел: създаване на лого възможно най-лесно. Не се изисква допълнителен софтуер, но при някои за да свалиш изображението трябва да си платиш.
- Наемете професионален лого дизайнер: Квалифициран дизайнер с опит ще ви гарантира професионално лого. Проблемът за много стартиращи бизнеси обаче е цената.
Имайте предвид, че ако решите сами да започнете процесът за изработка на лого – често задаваните въпроси които изникват биха изисквали отговор от професионалист и бързо разбирате, че това което изглежда толкова лесно като задача, всъщност е не лека работа.
Въпреки всичко, за начало е добре да определите идентичността на вашата марка. След като имате ясна представа какво ви прави уникални и какво представлява вашата марка, ще ви бъде много по-лесно да вземате дизайнерски решения.
Бидейки начинаещ в лого дизайна е много вероятно всеки път, когато се опитате да създадете проект на вашето лого, то да не отговаря на вашите очаквания, което води до разочарование и започване отначало. Очевидно трябва да имате малко креативност. Гледането в бял лист хартия е мястото, където много хора вече се отказват.
Но от къде да почерпим вдъхновение? Мислете като човек от вашата целева демография и разберете какво би било важно за него. Започнете дискусия за събиране на първоначални идеи – записвайте всяка една. Дори на ужасната може да предизвика гениално решение. Използвайте табло за идеи на което закачате всякакъв вид изображения от които сте привлечени. А може да направете и дигитално табло, където логичните места да търсите безплатно вдъхновение са Pinterest, 99Designs, Dribbble, Behance. Скоро ще откриете, че вашето табло сочи към какви идеи и дизайнески решения гравитирате. Не пропускайте да погледнете и конкуренцията. Проверете какво вече има, какво работи добре с вашата аудитория и какво трябва да избягвате.
След като събрахте достатъчно идеи е ред да ги имплементирате в дизайна. Формата на логото, стилът, цветовете и шрифтът са четирите основни елемента при дизайн на лого на фирма. Това е важна част от процеса на проектиране, в която трябва да вложите много мисъл и усилия, за да измислите нещо уникално и отличително. Може да звучи сложно, но не се притеснявайте. Ще обсъдим по-подробно тези елементи по-нататък в статията.
След като вече имате ясно дефинирана концепция за ценностите на вашата фирма и какво послание искате да отправите към своите клиенти е добре да помислите и за слоган. Слоганът във фирменото лого прави компанията ви уникална и привлекателна. Той дава на потребителите емоции, идеи или мисловни образи, които да свържат с вашата марка, като по този начин повишава нейната разпознаваемост.
В крайна сметка, някои от най-добрите дизайни на лого са най-простите. Не се напрягайте върху дребните неща, а се фокусирайте върху по-голямата картина. Вашето лого представлява вашата компания и всички ценности и страст, които идват с нея. Просто се наслаждавайте и създайте нещо запомнящо се за вас самите.
Кои са основните видове лого?
Различните стилове за лого на фирма и какво говорят за вашия бранд
Стилът на вашето лого не трябва да се пренебрегва – той ще представя кои сте вие като марка.
Логото на фирмата трябва да присъства навсякъде: във вашите магазини, на уебсайта ви, върху вашето облекло, различни стоки и т.н. Следователно искате лого което ще се гордеете да видите навсякъде, където отидете. Освен това искате вашето лого да се вписва в съвременните тенденции.
Когато става въпрос за основни видове лого, има седем най-често срещани:
Image by WikiCommons
- Wordmark – лого словен знак
Стандартизирано графично представяне на името на фирма или продукт, използвано за целите на лесното идентифициране. Често това е текст с уникална типографска или графична обработка. Предоставяте име, като същевременно предоставяте разпознаваем образ за зрителя.
Логата тип Wordmark, са свободно стоящи имена на компании или акроними, които са проектирани в стилизирано лого. eBay, CNN и Google са примери за лого тип „дума“.
Словесните знаци позволяват вашата марка да бъде лесно разпозната. Винаги обаче трябва да сте
сигурни, че стилизирате този тип лого Wordmark, за да го направите уникално, в противен случай може да не представлява интерес.
- Letterform – лого буквен знак
Логата с формата на букви са съставени от една буква, която представлява марка. Например, жълто M е логото на McDonald&, а Honda използва само H.
Използването на лого с буквена форма може да опрости името на марката. Понякога те могат да бъдат символични за марката (напр. златните арки на McDonald, но трябва да се уверите, че буквата ви винаги е четлива.
N.B. – Логата с буквен знак и словен знак са познати още под общото наименование – ЛОГОТИП.
Научете повече от нашата статия: “Какво е логотип, логомарк и лого? Узнайте разликите!“
- Logomark – лого със символ
Графичните лога използват разпознаваеми символи за представяне на марка. Starbucks използва зелена русалка, а Twitter използва светлосиня птица, за да представлява своята марка.
Лого със символ изразява идеята, че „една снимка струва колкото хиляда думи“. То може да бъде буквално, като логото на ябълката на Apple или може да символизира отношението или принадлежността на марката към дадена индустрия.
- Emblem – лого тип емблема
Емблемата е лого, в което името на фирмата е пряко свързано с изобразителен елемент. Harley-Davidson използва лого с емблема.
Логата емблеми изглеждат страхотно като са бродирани, но може да не изглеждат толкова ясно, когато са по-малки, тъй като името на вашата фирма ще бъде трудно за четене в по-малък мащаб.
- Abstract – абстрактно лого
Абстрактните лога са силно концептуални символи, които не могат да бъдат разпознати веднага, точно като произведение на абстрактното изкуство. Pepsi и Spotify използват абстрактни лога.
Абстрактните лога могат да бъдат запомнящи се, ако са добре проектирани, но също така могат да бъдат объркващи и несвързани, ако не се обмислят внимателно. Логото на Nike е може би най – разпознаваемото абстрактно лого на фирма в света.
Image via WikiCommons
- Combination mark – комбинирано лого
Комбинираното лого е колаборация от изображение и текст: то включва както името на компанията, така и символ. Това е един от най-използваните видове лого на фирма, тъй като е завършено и може да ви помогне да създадете силен имидж на марката, особено ако бизнесът ви все още не е добре установен. Добре проектираното комбинирано лого е онова, което може успешно да се разпадне на съставните си части и продължава да напомня за компанията на която служи.
Спомнете си за логото на Adidas. Независимо дали видите само символа, текста или тяхната комбинация, несъмнено ще се присетите за познатата спортна марка.
Image via Wikipedia
- Mascot logo – лого талисман
Логото с талисман носи изображение на разпознаваем посланик на марката, често под формата на карикатура. Лого талисман е проектирано така, че да е лесно за възприемане, като дава на аудиторията лесен начин да се свърже с компанията и да я разбере.
Ако историята на вашата марка включва човек или уникална личност, лого талисман може да е правилният вариант. Талисманите могат да бъдат илюстрирани или опростени образи на идеалния клиент на марката или на този, който клиентът се стреми да бъде.
Кое би било най-доброто лого на фирма?
Всичко зависи от името на вашата компания и това, което предлагате или продавате. Всяка фирма има нещо различно, което да постави на масата, така че вашето лого трябва директно да отразява коя е вашата марка.
Кратките имена на компании обикновено могат да успеят с лого тип „Wordmark”, за да се запази простотата на марката. Не забравяйте обаче да обмислите внимателно шрифтовете на вашето лого, тъй като шрифтът може също толкова лесно да носи емоция като цвета. Изберете шрифт, който представя личността на вашия бранд, а не такъв, който му противоречи. Най-големият източник за безплатни шрифтове е Google Fonts.
Абстрактните и символните лога винаги трябва да бъдат внимателно обмислени, така че вашите потребители да не се объркат. Те трябва да са ясни и да представят отношението или услугите на вашата марка по някакъв начин.
Желаете да научите повече за различните видове лого? Прочетете нашата статия :
Наръчник при избора на цветове за лого на фирма
Какво говори цветът на логото на фирмата Ви за вашия бранд
Цветовете са това, което прави логото на вашата фирма да изпъква. Всъщност 85 процента от купувачите казват, че цветът е основната причина, поради която купуват определен продукт.
Тъй като фирмените Ви цветове ще бъдат използвани и във вашия уеб дизайн, продукти и др., важно е наистина да седнете и да помислите за цветовете, които искате да представят вашата марка.
По темата за цвета, нека обсъдим три важни неща, които винаги трябва да имате предвид, когато
изработвате перфектното лого на фирма.
1. Теорията на цветовете винаги трябва да е първата Ви мисъл
Теорията на цветовете играе важна роля в начина, по който потребителите възприемат даден бранд. Нека да направим преглед на най-популярните цветове за лого и идеите или усещанията, които всеки от тях поражда.
» Червено: Мощно, Страстно, Силно
» Оранжево: Забавен, Подмладяващ, Смел
» Жълто: Щастие, Позитивност, Приятелство
» Зелено: Растеж, Баланс, Богатство, Природа
» Синьо: Доверие, Честност, Надеждност, Спокойствие
» Лилаво: Креативност, Възнаграждение, Качество
» Черно: Изискано, Сигурност, Елегантност
» Бяло: Чистота, Невинност, Девственост
2. Нюансите и светлосенките са по-важни, отколкото си мислите
Важно е да се отбележи, че всеки цвят всъщност не е само един цвят; основните цветове, които виждате по-горе, са най-чистата форма на цвят. Добавете малко бяло към чист цвят и ще получите нюанс. Добавете малко черно и ще получите оттенък.
Защо нюансите и оттенъците имат значение в цветовете на логото? Промяната на цвета на
фирменото лого може да промени историята, която разказвате. Помислете какъв нюанс или оттенък искате да бъдат цветовете на вашето лого; докато играете с различни вариации на цвят. Ще забележите как външният вид на вашето лого се променя.
Вземете този пример, който създадохме въз основа на логото на Tide. TIDE, компания за перилни препарати и грижа за тъканите, се гордее с дръзката си цветова схема и силното си лого – ярко оранжево и наклонен син шрифт, очертан в бяло.
Сега погледнете нашата модифицирана версия, където добавихме повече бяло към всеки цвят, за
да създадем лого с нюанси на техния оригинал.
ORIGINAL
Blue: #0068ac Yellow: #fff215 Orange: #f47e40
MODIFIED
Blue: #2a65c8 Yellow: #ffff8f Orange: #fa7234
Това не е ли огромна разлика? Ако минавате покрай рафтовете с препарати в Lidl, кое лого ще привлече вниманието Ви? Очевидно първото. Оригиналните цветове на логото на Tide – вероятно затова са подбрали внимателно цветовете си.
Без ярките цветове логото на Tide не изпъква достатъчно и се размива на заден план. В индустрията за перилни препарати има много марки, които се състезават за вниманието на своите потребители, така че Tide върши фантастична работа, като използва ярки, смели цветове, за да открадне погледа им от конкуренцията.
Извод: В зависимост от емоцията, която искате да предизвикате с вашето лого, ще трябва правилно да подберете цветовете си, за да създадете перфектните нюанси и оттенъци, които да представят вашата марка.
3. Цветови схеми на фирменото лого наистина имат значение
Сега, след като разбирате теорията на цветовете и как нюансите и отсенките влияят на емоцията
на вашето лого, трябва да обмислите цялата цветова схема, която искате да има логото на фирмата Ви – и вашата марка като цяло.
Това е мястото, където цветовата схема влиза в действие. Всеки бранд трябва да има цветова схема и вашето лого трябва директно да представя това, като включва най-важните цветове.
Логото може да бъде съставено от един цвят или може да бъде комбинация от няколко цвята в рамките на вашата цветова схема. Ако изпитвате трудност с избора на цветове, може да се обърнете към безплатният генератор на палитри Colorpalettes, където може да избирате по цвят или тематика. Друго безплатно решение е цветното колело на Adobe Color Wheel, което улеснява избора за цветовете на фирменото ви лого.
А сега, нека да разгледаме набързо петте най-често срещани цветови схеми за бизнеса:
- Едноцветен
Монохромната цветова схема е тази, която се състои само от един цвят, но включва различниотсенки и нюанси на този цвят.
Логото на фирма PayPal е отличен пример за монохроматична цветова схема. Нейната основнацветова схема използва различни нюанси на синьото и тяхното лого всъщност е смесица от тези
цветове.
- Аналогов
Аналоговата цветова схема се състои от цветове, които са непосредствено един до друг в цветното колело (напр. червено, оранжево и жълто).
Този тип цветова схема обикновено е приятна за окото, защото е съставена от подобни/сходни /цветове. Логото на MasterCard е чудесен пример за аналогични цветове.
- Триадичен
Триадичната цветова схема е точно както звучи: триъгълник. Състои се от всеки четвърти цвят в цветното колело.
Тази цветова схема понякога се нарича първична и вторична цветови схеми, тъй като и двете са триадни (напр. червено, жълто и синьо; лилаво, оранжево и зелено). Логото на фирма Red Bull използва тази цветова схема.
- Complementary – допълващи се
Допълващи цветове са цветове, които се намират един срещу друг в цветното колело. Това включва лилаво и жълто, синьо и оранжево, червено и зелено.
Може дори да включва цветове като тези, които се виждат вляво на снимката – червеникаво лилаво и жълто-зелено. FedEx използва тази цветова схема.
- Split Complementary – разделено допълващи се
Разделно допълваща цветова схема се състои от един цвят, а другите два цвята са от двете страни на нейния директно допълващ цвят. На снимката в ляво се вижда, че единият цвят е оранжево, а другите два цвята са съседните на допълващия оранжевото тюркоазен цвят.
Тази цветова схема е много популярна, тъй като лесно привлича вниманието ви. Логото на Fanta е пример за разделно допълваща цветова схема.
Задайте си тези въпроси, когато избирате цветовете на вашето лого. Трябва да се стремите да съответствате на настроението на вашата марка и аудитория.Коя е вашата марка, какво продавате и как искате вашата аудитория да се почувства за нея?
Психологията зад теорията на цветовете е нещо което наистина си заслужава да научите от:
Как се възприема формата на едно лого?
Какво казва формата на логото на фирмата Ви за вашия бранд?
Подобно на психологията за цветовете, формата на вашето лого може да разкаже много за вашата марка само като го погледнете.
Това може да изглежда странно в началото, но хората са свикнали да свързват формите на лого с определени чувства. Всеки път, когато хората видят ново лого, те правят мигновени асоциации с него и марката зад него.
Важно е да разберете как чрез формата на логото, фирмата Ви ще повлияете на възприемането на вашата марка. Подобно на теорията на цветовете, ще обсъдим как различните форми на лого влияят на възприятието. Ето най-популярните форми на лого и асоциациите, които най-често се свързват с тях:
- Кръгове, овали и елипси: общност, приятелство, цялост
Олимпийски пръстени
- Квадрати и правоъгълници: стабилност, баланс, надеждност Microsoft
- Триъгълници: интелект, сила, енергия
Google Drive
- Извивки: Щастие, Ритъм, Женственост
Amazon
- Симетрия: Организация, Традиция, Йерархия
Shell
- Органични: Удоволствие, Комфорт, Природа
Garnier
- Вертикални линии: Мъжественост, Сила, Мощ
Adidas
- Хоризонтални линии: Спокойствие, Пространство, Тишина
IBM
Всяка форма на лого предизвиква емоция.
Каква емоция искате да предизвика вашето фирмено лого?
Защо тези елементи са важни при дизайна на лого на фирма?
Когато работите върху създаването на „перфектно“ лого на фирма, трябва да имате предвид всички части, които съставляват едно лого.
- Как вашите цветове ще споделят определена емоция за вашата марка?
- Каква форма искате да приеме вашето лого и как това ще повлияе на начина, по който
потребителите гледат на вашата марка? - Какъв тип лого искате да използвате и защо би работило по-добре от на конкурентите? Ще бъде
ли лесно разпознаваем?
Въпросът : „Как да си направим лого?“ обикновено получава бърз отговор – с безплатна програма. Лого дизайнът, на пръв поглед се възприема като лесна работа. Особено за фирми, които тепърва стъпват на пазара, това изглежда и като прекрасна възможност за спестяване на разходи.
Безплатни програми за лого дизайн
Не забравяйте, че логото ви е най-видимият елемент на вашата марка.
Следователно вашето лого трябва да бъде уникално, подходящо за вашия бизнес и просто (може лесно да се запомни), така че трябва да бъде проектирано по поръчка от професионалист. Въпреки това, наемането на дизайнерска агенция или фрийлансър може да бъде скъпо, особено за стартиращи бизнеси и малки фирми.
Тук идват на помощ голямото разнообразие безплатни програми за лого дизайн налични в интернет пространството, много от които разполагат със стотици функции и професионално проектирани шаблони разделени по отрасли. Едно нещо, което трябва да имате предвид е, че повечето от тези инструменти също имат платени нива и запазват определени функции за потребители, които са готови да отделят малко пари. Това най-често означава ограничени от типа редактор на снимки, който те използват в рамките на своята платформа и ограничения във файловия формат и размер, в който можете да изтеглите логото си. Преди да започнете процеса на създаване на лого, имайте предвид, че не всички приложения за дизайн на лого са еднакви.
Но не се тревожете, тук сме за да ви помогнем и да ви дадем най-добрите си попадения.
Онлайн програмите за лого дизайн са толкова лесни за използване, че и дете може да го направи!
ето нашите топ 8 безплатни онлайн програми за създаване лого на фирма
1. Canva Logo Maker
Защо да го използвате:
+ Интуитивен генератор на лого
+ Страхотен редактор
+ Безплатен PDF за печат
Защо да го отбягвате
– Прозрачен фон не е безплатен
– Ограничения в кирилизираните шрифтове
Онлайн инструментите за дизайн на Canva обхващат много повече от логото, но ако търсите само лого, Canva е готова да ви помогне със своя безплатен инструмент за дизайн на лого. Подобно на много други онлайн създатели на лога, той ще ви попита за името на вашата компания и ще ви накара да изберете няколко шаблона, преди да предложи дизайн, който можете да персонализирате с помощта на интуитивните инструменти.
Има много безплатни елементи, с които можете да си играете; ако имате нужда от по-голям избор, можете да платите, за да използвате по-голям избор от първокласни елементи. Вероятно ще намерите повече от достатъчно, за да направите нещо добро в безплатното ниво: единственото нещо, което вероятно ще ви липсва, е фактът, че не можете да направите лого с прозрачен фон в безплатното ниво. За това трябва да заплатите. Независимо от това, след като приключите, можете да изтеглите готовото си лого като 500px PNG или JPEG, или като готов за печат PDF файл безплатно.
2. Tailor Brands Logo maker
Защо да го използвате:
+ Генератор с AI /изкуствен интелект/
+ Избор на типове лого
+ Персонализирани дизайн
Защо да го отбягвате
– Безплатната версия осигурява само PNG файл 192px
– Ограничения в кирилизираните шрифтове
Използвайки система задвижвана от изкуствен интелект за генериране на подходящо лого за вашата марка, Tailor Brands Logo Maker е страхотният инструмент за всеки, който не може да превърта през стотици шаблони, за да намери идеалния дизайн на лого. Вместо това той пита за името на вашия бизнес и описание на това, което прави, както и ви кара да избирате между икона, текст или първоначално базирано лого, след което използва инструмент „Това или това“, за да се справи със стилът на дизайна, който търсите.
С цялата тази информация която е на разположение, инструментът работи върху създаването на уникално лого, съобразено с вашата конкретна марка или индустрия, което след това можете да персонализирате, ако желаете; когато сте доволни от него, можете да изтеглите безплатно файлове с ниска разделителна способност или да платите за файлове с висока разделителна способност. Имайте предвид, че безплатният файл, който получавате, наистина е малък: 192 пиксела по широката си страна. Ще стане за приложения или на уебсайт, но ако имате нужда от нещо по-голямо, тогава ще трябва да отворите портфейла си.
3. Wix Logo Maker
Защо да го използвате:
+ Лесен за използване
+ Резултати могат да се редактират
+ Висококачествени изображения
Защо да го отбягвате
– Безплатните лога имат ниска резолюция
– Ограничения в кирилизираните шрифтове
Wix предлага два начина за създаване на собствено лого онлайн. Първият вариант е да наемете дизайнер; той ще ви свърже с професионалист, който ще свърши работата за вас, и естествено това е пътят, който трябва да следвате, ако се нуждаете от подходящо лого за вашия бизнес. Но ако разполагате с ограничен бюджет, вместо това можете да използвате безплатната онлайн програма за създаване на лого на Wix.
Той ще ви попита за името на марката ви (а ако все още нямате име, Wix дори има онлайн генератор на имена на фирми) и с какво се занимавате, след което ще ви разпита за личния ви стил, за да ви предостави подходящ избор на цветове, шрифтове и икони. След като направите това, ще ви бъде представено вашето собствено персонализирано лого, което можете да редактирате, докато изглежда точно както искате.
След като приключите, можете да изтеглите файлове с изображения, за да използвате логото си, където пожелаете, но имайте предвид, че ще трябва да платите, ако искате повече от версия с ниска разделителна способност.
4. Hatchful
Защо да го използвате:
+ Лесен за използване
+ Много възможности за избор
+ Лесен за редактиране
Защо да го отбягвате
– Ограниченo персонализиране на шаблона
– Ограничения в кирилизираните шрифтове
Следващият в ръководство за най-добри безплатни приложения за правене на лого е Hatchful, създаден от Shopify. Това е един от най-лесните безплатни инструменти за правене на лого, които съм виждала; просто му предайте няколко полезни факта за бизнеса, за който се нуждаете от лого, решете какъв стил на лого ви трябва и как искате да го използвате и то ще генерира редица потенциални лога, които да разглеждате. След като намерите такова което ви допадне, можете да коригирате шриф, цветове, иконата и оформлението, докато всичко стане както трябва. Възможностите за персонализиране на всеки шаблон обаче са доста ограничени. Моят съвет е да отделите време за намиране на шаблон, който е възможно най-близък до това, което искате от самото начало, вместо да се опитвате да редактирате съществуващ шаблон.
След това експортирайте логото си във всички форми, които вероятно ще ви трябват. В рамките на няколко минути в пощенската ви кутия ще пристигне папка. Тя съдържа логото ви в множество различни размери и съотношения на страните, вече оптимизирано за различни употреби, като банер в Twitter или корица във Facebook, и с прозрачен PNG, добавен за добра мярка.
5. Ucraft Logo Maker
Защо да го използвате:
+ Векторен редактор
+ Много елементи за работа
+ Безплатно изтегляне на PNG
Защо да го отбягвате
– Без шаблони или AI /изкуствен интелект/
– Ограничени кирилизирани шрифтове
За по-практически подход, Logo Maker на Ucraft ви дава достатъчно инструменти, за да изработите свое собствено лого от нулата в кратък срок. По същество това е прост векторен редактор, който ви дава голям избор от икони с които да експериментирате и допълвате с текст, форми и цвят, докато постигнете външния вид, който търсите.
Без подсказките и шаблоните като на други производители на лога, Ucraft изисква малко повече дизайнерски умения, за да извлечете максимума от него. Можете да изтеглите готовото си лого като PNG 600px безплатно; ако предпочитате SVG, можете да го имате само за $12.
6. Logo Makr
Защо да го използвате:
+ Векторен редактор
+ Много опции
+ Безплатно изтегляне на PNG
Защо да го отбягвате
– Максималният размер е 300px при безплатната версия
– Ограничения в кирилизираните шрифтове
Той предлага същите основни инструменти като Ucraft, но с по-лесен интерфейс и още няколко опции и шрифтове; единственото нещо, което бих искала да видя, за да стане това безплатен приложение за лого дизайн още по-добро, е опцията за използване на градиенти.
Отново е въпрос на намиране на подходяща икона и въвеждане на всички елементи от текст и форма, от които се нуждаете, за да изградите дизайна на вашето лого; и отново, това е програма, където безплатното ниво ви предоставя само доста орязана версия. Тук получавате 300px PNG, но ако сте готови да отделите $19, можете да го увеличите, както и в SVG и PDF варианти.
7. MarkMaker
Защо да го използвате:
+ Интелигентен процес на генериране
+ Качествени резултати
+ Безплатни PNG и SVG
Защо да го отбягвате
– Получените дизайните са малко по-елементарни
– Ограничени кирилизирани шрифтове
MarkMaker е претендент за най-доброто приложение за направа на безплатно лого, който използва прост, но интелигентен подход за създаване на правилното лого: въведете име на фирма и той ще започне да генерира предложения, а като щракнете върху тези които харесвате, ще създадете дизайни, продиктувани от вашите предпочитания. Можете допълнително да повлияете на процеса, като добавите информация за това, което прави вашата компания.
8. Adobe Express Logo Maker
Защо да го използвате:
+ Интелигентен процес на генериране
+ Качествени резултати
+ Безплатни JPG и PNG
Защо да го отбягвате
– Получените дизайните са малко по-елементарни
– Ограничени кирилизирани шрифтове
Тъй като Adobe е отговорна за някои от най-добрите творчески софтуери, затова включвам техния безплатен софтуер за създаване на лого. С Adobe Spark можете лесно да създадете свое лого, тъй като то е снабдено с уникална функция, която ви предлага творчески стилове. Adobe Spark е вероятно най-забавният за използване производител на лога.
Просто първо поставете името на компанията, а след това изберете стила, който ви харесва.
Предимства и недостатъци на безплатните програми за лого дизайн
предимства
Oт емоционална гледна точка е удовлетворяващо да сте създали лого сами. Освен, че е безплатно, има и други предимства. Позволете ни да ви просветлим, докато вземате решения за вашия брандинг.
Цената
Ясно е, че най-голямото предимство на безплатните програми за лого дизайн е „безплатната“ част. Буквално всеки може да създаде лого за себе си без нито стотинка. Така фирмите с ограничени бюджети могат да реинвестират бюджета си за дизайн на лого за други аспекти на бизнеса.
Често безплатните програми за лого работят чудесно като отправна точка. Фирмите могат да създадат безплатно “стартово” лого, а след като наберат популярност и увеличат малко бюджета си, могат да си позволят да похарчат пари за по-добро, по-професионално лого.
Персонализация, ориентирана към нуждите
Когато създавате лого за своя бизнес, понякога е трудно да систематизирате начинанието си. За ваше удобство, безплатни програми за лого дизайн са в състояние да вземат предвид различни фактори и да генерират лого. Ето няколко неща, от които можете да избирате:
Типография: Ако дизайнът на вашето лого е базиран на текст, тогава се набляга на шрифта, извивката, контура и сянката на вашия текст, като можете да изберете вашите шрифтове от хиляди налични опции.
Стил: Можете да разглеждате и да видите кой стил е най-подходящ за вашето лого; всъщност е доста лесно да го направите.
Цветове: Тъй като тези инструменти са автоматизирани, те имат вградена цветова палитра и избират подходящи комбинации за вашето лого. И най-хубавото е, че можете да се експериментирате и да проверявате различни цветове за едно и също лого.
Форми: Може да акцентирате върху елементите, които искате да присъстват в основното ви лого.
Ефекти: Можете да избирате от различни ефекти като релеф, скосяване и сянка. Тези ефекти се стимулират за секунди, много по-бързо, отколкото би направил дизайнерът, нали?
Лесни за употреба
Един от аспектите когато става въпрос за използване на безплатни програми за създаване на лого, е лекотата с която се използват. Всеки, дори без опит в дизайна, може да създаде лого с помощта на тези програми без много проблеми. Предоставените инструменти са лесни за разбиране и лесни за използване.
Бързи за работа
Ако не искате да прекарвате много време в проектиране на лого и търсите бързо решение, за да започнете, онлайн софтуерът е по-бърз от използването на професионален графичен дизайнер. Уеб базираните програми за създаване на лого могат да представят няколко опции за дизайн, като използват основните спецификации, които въвеждате в автоматизирания инструмент. Това може да бъде полезно, когато имате краен срок или ако се опитвате да настроите бизнеса си възможно най-бързо.
неограничен брой корекции
Има ограничен брой корекции, които се включват при изработка на лого от професионален дизайнер. Но тъй като сами използвате онлайн програми за лого дизайн, единственият ограничаващ фактор, който остава е вашето търпение. Можете да променяте дизайна и да коригирате толкова пъти, колкото желаете.
Шаблони улесняват дизайна на логото
Безплатните програми за лого дизайн почти винаги включват шаблони, така че никога не трябва да проектирате от нулата (освен ако не искате). За хора с малък или никакъв опит в дизайна на лого това е изключително полезно. Това, че не знаете как да проектирате, не означава, че не можете, тъй като има софтуер, който да ви помогне в това начинание.
Като цяло, ако използвате безплатните онлайн програми за лого дизайн, не е нужно да правите нищо специално. Автоматичните генератори на лого са минималното усилие за хора, които изобщо не искат да се занимават с дизайн на лого. По същество просто попълвате малък въпросник и алгоритъмът за създаване на лого ще генерира готово лого за вас.
недостатъци
Защо безплатните онлайн приложения за създаване на лого дизайн не струват?
Ако имате ограничен бюджет, тези инструменти може да ви помогнат, но всички те имат ограничения, които не ги правят подходящи.
Нека да разгледаме защо онлайн базираните безплатни програми за лого дизайн не струват като цяло:
Липса на оригиналност
Когато използвате подобен инструмент, той може да ви донесе стотици идеи, но всички те са доста произволни и общи. От друга страна, истинският дизайнер може да надхвърли основните форми и шрифтове и да създаде наистина уникално лого.
Липса на уникалност
Винаги има шанс други марки да използват много подобно лого, ако са използвали същия шаблон за лого дизайн като вас. Това може да бъде наистина вредно за вашата марка като цяло.
Липса на професионален вид
Онлайн решенията за лого дизайн в крайна сметка създават едни и същи вариации на логото отново и отново. Всички те идват с ограничения в размери и файлове и следователно им липсва професионалното докосване, необходимо за последващо брандиране на вашата марка.
Проблем с авторското право
Ако използвате подобни програми, има голяма вероятност да имате проблеми с авторските права. Ами ако вашият конкурент използва подобно лого и го регистрира под своята търговска марка и по-късно ви съди?
Липса на личен подход
Когато професионален дизайнер създава вашето лого, той скицира от нулата и влага оригиналните си концепции в него. Професионалните лого дизайнери са много наясно с принципите на добрия дизайн. Те могат да проектират всичко без ограничения – докато безплатната програма за лого дизайн не може да направи това.
И накрая да не забравяме, че обикновено разочарованието от лошото качество остава дълго след радостта от ниската цена.
Заключение
Инвестицията във фирменото лого е дългосрочен актив, който представя компанията пред клиенти й по начин, който съответства на нейните ценности и дух. Така удовлетворението от постигнатите фирмени цели трае значително по-дълго от неудобството от платената цената за логото.
Преди да започнете да използвате някой от безплатните програми за дизайн на лого, бихме ви предложили да помислите за наемане на професионален дизайнер. Тъй като имаме голям опит в тази област, ние от екипът за изработка на лого от Elista.bg разбираме нашите клиенти и какво очакват от нас. Предлагаме изработка на лого на конкурентна цена, като преоставяме работа с професионален лого дизайнер до постигане на висококачествен продукт, които ви гарантира добра основа за последваща бранд идентичност. Нека помогнем с изграждане на Вашето цялостно бранд присъствие и визия!
Въпреки това, ако бюджетът ви не позволява това – тогава поне разберете какво прави едно лого успешно, така че да имате най-добрия шанс да го създадете правилно.
За най-добри резултати се придържайте към тези три принципа за лого дизайн:
Решенията се вземат на секундата когато някой види вашето лого, така че то може или да ви направи много успешни или напълно да ви провали. Дори ако тепърва започвате, ще бъдете сериозен конкурент с отличително, професионално изглеждащо лого. Оставете логото на вашата марка в умовете на посетителите си като създадете такова, което да се запомнят от пръв поглед.
Използвани ресурси : Image by pikisuperstar on Freepik, Image by rawpixel.com on Freepik, Image by rawpixel.com on Freepik