Брандингът е ключов за успешния продукт. Може да звучи неясно и доста обезсърчително, но е една от онези маркетингови концепции, които трябва да разберете. Не само по отношение на това какво е брандинг, но и как да приложите елементите на добрия брандинг в собствената си компания.
Може да мислите, че вашият продукт е вашата марка, но от гледна точка на маркетинга това са две различни неща. Вашият продукт е това, което продавате, независимо дали става въпрос за нещо физическо или за услуга. Вероятно на пазара има и други подобни – ако не и идентични – продукти. Но вашата марка трябва да е неподръжаема.
Услугата фирмена идентичност от Elista.bg, професионално може да помогне с уникален фирмен брандинг на утвърдени компании при нужда от неговото обновяване, така и на start up компании с цялостни решения и концепции за визията като: избор на цветове, изработка на лого, печатна и дигитална реклама, външна реклама, графичен дизайн за нуждите на фирмения уебсайт или социални мрежи, а също и изработка, печат и дизайн на рекламни материали, както и дизайн на продуктова опаковка или продуктова кутия.
За да научите повече какво е брандинг, неговото значение и ролята му в маркетинга, как можете да използвате силата на брандинг идентичност и стратегията за вашата марка – продължете да четете напред!
съдържание
Какво е бранд?
Бранд е идентичността и историята на дадена компания, която я отличава от другите компании, продаващи подобни продукти или услуги.
Марката обикновено се състои от име, слоган, дизайн, лого и други характеристики, които са уникални за личността на вашата компания, са част от вашата марка. Появява се върху и около вашия продукт, отличавайки го от други подобни продукти на пазара.
Тя се отнася и до цялостното изживяване, което клиентът преживява при взаимодействието си с дадена фирма – като купувач, клиент, последовател в социалните медии или обикновен минувач.
Добре разработената марка ще предизвика емоционални сигнали в аудиторията ви, които ще я накарат да предпочете вашата марка пред другите. Различната аудитория иска различни неща и ще откриете, че многобройните марки, които продават почти едни и същи неща, ще са намерили начин да разграничат своите ниши, за да привлекат конкретни хора да купуват техните продукти вместо конкурентните марки.
Кого засяга?
Потребителите: Както беше обсъдено по-горе, марката предоставя на потребителите кратък път за вземане на решение, когато се чувстват нерешителни по отношение на един и същ продукт от различни компании.
Служители/акционери/трети страни: Освен че помагат на потребителите да различават сходни продукти, успешните брандинг стратегии допринасят и за репутацията на дадена компания. Този актив може да засегне редица хора – от потребителите до служителите, инвеститорите, акционерите, доставчиците и дистрибуторите. Като пример, ако не харесвате или не се чувствате свързани с дадена марка, вероятно не бихте искали да работите за нея. Ако обаче чувствате, че марката Ви разбира и предлага продукти, които Ви вдъхновяват, вероятно бихте желали да работите за нея и да бъдете част от нейния свят.
Какво е брандинг?
Брандинг има две различни значения. Първо, брандингът е процесът на създаване на търговска марка за дадена компания. Второ, брандингът е материалите, които поддържат марката, като лого, слоган, визуален дизайн или тон на гласа.
Брандинг е процес на проучване, създаване, разработване и прилагане на отличителна идентичност на вашата компания в съзнанието на целевата аудитория и потребителите, така че да започнат да свързват вашата марка с вашите продукти или услуги.
Брандингът обхваща цялостната идея или имидж на вашата компания, която се свързва с вашия продукт. В крайна сметка това, което клиентите Ви мислят и казват за вашата марка, е реалността (а не това, което бихте искали да мислят). Това е впечатлението, което изниква в съзнанието им, когато чуят името на вашия бизнес. То се базира на усещането, което имат и което се основава на опита им, който са имали с вас – добър или лош.
Например марката Coca-Cola е едно от най-разпознаваемите лога в света. Класическият червено-бял надпис, яркото художествено оформление и отличителният шрифт привличат вниманието на купувачите вече повече от век.
Издържала изпитанието на времето, марката Coca-Cola е доказателство за силата на последователния и успешен брандинг, който потребителите обикнаха.
Брандинг е повтарящ се процес и изисква да се докоснете до същността на вашите клиенти и вашия бизнес. Това е важно по различни причини – и ние ще ги разгледаме по-долу.
Значимост на брандинга
Вашата търговска марка вероятно е един от най-важните активи на компанията Ви. Тя придава идентичност на вашата фирма, прави бизнеса Ви запомнящ се, насърчава потребителите да купуват от вас, подпомага маркетинга и рекламата Ви и носи гордост на служителите Ви.
Други ползи от силния брандинг:
Брандингът може да бъде решаващ фактор за потребителите, когато вземат решение за покупка. Всъщност проучване на Capgemini установи, че потребителите, които се чувстват свързани с дадена марка, харчат два пъти повече пари от тези, които не се чувстват свързани с нея.
Брандингът дава на вашия бизнес идентичност, която надхвърля неговия продукт или услуга. Тя дава на потребителите нещо, с което да се свържат и с което да се свързват.
Брандингът прави бизнеса Ви запомнящ се. Тя е лицето на вашата компания и помага на потребителите да разграничат вашия бизнес във всяка медия (което ще разгледам по-късно).
Брандингът подпомага усилията ви за маркетинг и реклама като повишава разпознаваемостта и въздействието.
Брандингът носи на служителите Ви гордост. Когато брандирате компанията си, вие не само придавате идентичност на бизнеса си, но и създавате авторитетно, високо ценено работно място. Силният брандинг привлича силни служители.
Брандинг термини, които трябва да знаете
Ето и някои термини, свързани с брандинга, които е хубаво да знаете. Те допълнително показват значението и стойността на брандинга на вашия бизнес.
Brand awareness
Познаваемост на марката се отнася до това доколко широката общественост и целевата ви аудитория са запознати с вашата марка. Високата степен на познаваемост на марката води до това, че марките се наричат “модерни” или “популярни”. Познаването на марката е важно, защото потребителите не могат да обмислят покупка от вашата марка, ако не са запознати с нея.
👉🏼 Силният брандинг прави бизнеса Ви известен.
Brand Recognition
Разпознаваемост на марката е колко добре потребителят (в идеалния случай от вашата целева аудитория) може да разпознае и идентифицира вашата марка, без да вижда името на фирмата Ви – чрез вашето лого, слоган, опаковка или реклама. Тази концепция върви ръка за ръка с припомнянето на марката, което е способността да се мисли за марката без никакви визуални или слухови идентификатори.
👉🏼 Силният брандинг държи бизнеса ви в центъра на вниманието.
N.B. Запомнете, че brand recognition са визуалните и звукови знаци, който хората използват, за да идентифицират марката. Brand awareness, от друга страна, е знанието, че марката съществува. Това е степента, в която широката общественост знае, че дадена компания, заедно с нейните продукти и услуги, се предлагат на пазара.
Brand Extension
Разширяване на търговската марка е, когато компаниите “разширяват” своята марка, за да разработят нови продукти в нови отрасли и пазари. Позволява на фирмите (или на отделни лица) да използват осведомеността за марката и собствения капитал, за да създадат повече потоци от приходи и да разнообразят продуктовите линии.
👉🏼 Силният брандинг дава на вашия бизнес повече от име.
Brand Management
Управление на марката се отнася до процеса на създаване и поддържане на вашата марка. Той включва управление на материалните елементи на вашата марка (стилистика, опаковка, цветова палитра) и нематериалните елементи (как се възприема от целевата аудитория и клиентската база). Вашата марка е жив, дишащ актив и трябва да се управлява като такъв.
👉🏼 Силният брандинг изисква постоянна поддръжка.
Brand Trust
Доверие в марката се отнася до това колко силно клиентите и потребителите вярват във вашата марка. Изпълнявате ли маркетинговите си обещания? Вашите търговци и служители за обслужване на клиенти надхвърлят ли изискванията? Тези неща могат да създадат доверие сред клиентите ви, което е важно в свят, в който едва 25% от хората се чувстват уверени в големите предприятия.
👉🏼 Силният брандинг изгражда доверие у клиентите ви.
Brand Valuation
Оценка на марката е търговската оценка на вашата марка, получена от възприемането, разпознаването и доверието на потребителите. Тази концепция върви ръка за ръка със собствения капитал на марката. Една мощна марка може да направи бизнеса Ви безценен за инвеститори, акционери и потенциални купувачи.
👉🏼 Силният брандинг увеличава стойността на вашия бизн
В същността си марката се влияе повече от начина, по който се възприема от аудиторията, отколкото от това, което хората, които създават самата марка, вярват, че тя е. Добре е да смятате, че вашата марка е най-научната и основана на факти на пазара. Но ако потребителите смятат, че марката ви е неавтентична и по-малко информирана за фактите в сравнение с конкурентите ви, може би е време да обмислите позиционирането си. Ето защо проучването на марката, което включва запитване към съществуващите и потенциалните потребители как възприемат вашата марка, играе ключова роля в развитието на марката.
Вероятно сами сте забелязали как някои марки изглежда процъфтяват или изчезват в зависимост от това как обществеността възприема техния имидж. Това е същото, което се случва с известните личности или телевизионните предавания: щом чувствата към вас и вашата марка се променят, популярността ви може да се повиши или да спадне за един миг. По тази причина е важно да бъдете прозрачни, последователни и отразяващи.
Какви асоциации правят хората с вашата марка? Дали това са асоциации, от които сте доволни, или бихте предпочели марката ви да бъде възприемана по различен начин? Ако не сте доволни от настоящото си възприемане, защо е така? Ако това е така, защото не отразява точно вашата марка, какво можете да направите, за да промените това? Това са само някои от факторите, които трябва да вземете предвид, когато започнете да разработвате своята марка.
Ще има и външни елементи, като отзиви, коментари и препоръки от уста на уста, които са извън вашия контрол. Те могат да бъдат положителни или отрицателни, но ще повлияят на възприемането на вашата марка. Ето защо е толкова важно да имате пълно и всеобхватно разбиране за вашия целенасочен брандинг – така че да можете активно да популяризирате посланията, които искате аудиторията да свързва с вас.
А това започва с определянето на вашия продукт.
Определяне на вашия продукт
Независимо дали стартирате нова марка, преразглеждате съществуваща марка или променяте позиционирането си, за да се насочите към друга ниша, разбирането за това кои сте и как това се вписва в нуждите на вашата аудитория е от жизненоважно значение.
Какво предлагате? С какво е по-различно? Защо го правите? Как може да бъде представено най-добре, за да привлече целевата аудитория? Тези въпроси могат да се отнесат към всеки бизнес, във всяка индустрия. И те са крайъгълният камък за разбирането на вашата марка. Отговорът на тези въпроси ще определи начина, по който функционира вашата компания – от обслужването на клиентите до маркетинговите комуникации и начина, по който изглежда вашият уебсайт.
След като марката Ви се появи на пазара, тя веднага се превръща в лице на вашия продукт и потребителите започват да изграждат асоциации с нея. Затова тя трябва да бъде последователна в продукта, рекламата и всички ваши комуникации.
Louis Vuitton е пример за марка, която е изградила ясно възприятие за себе си като първокласен търговец на луксозни стоки. Отличителното лого LV, наситените кафяви тонове и добре познатите ромбовидни шарки са известен знак за качеството на марката. Така че, въпреки че на пазара има хиляди кафяви чанти, клиентите са готови да похарчат значително повече за дизайн на Louis Vuitton.
Шест неща, от които се нуждае всяка добра марка
Брандингът е обширна и често неясна област на маркетинга и е лесно да се почувствате претоварени, докато се опитвате да се справите с личността на марката си, посланията, дизайна и всичко останало, което попада под шапката на брандинга. Затова, за да ви помогнем да опростите тази огромна задача, ще се съсредоточим върху шесте ключови елемента, които ще дадат старт на вашата стратегия за брандинг.
1. Разбирате ли своята марка?
Независимо дали стартирате нова марка, преразглеждате съществуваща марка или променяте позиционирането си, за да се насочите към друга ниша, разбирането за това кои сте и как това се вписва в нуждите на вашата аудитория е от жизненоважно значение.
Какво предлагате? С какво е по-различно? Защо го правите? Как може да бъде представено най-добре, за да привлече целевата аудитория? Тези въпроси могат да се отнесат към всеки бизнес, във всяка индустрия. И те са крайъгълният камък за разбирането на вашата марка. Отговорът на тези въпроси ще определи начина, по който функционира вашата компания – от обслужването на клиентите до маркетинговите комуникации и начина, по който изглежда вашият уебсайт.
След като марката Ви се появи на пазара, тя веднага се превръща в лице на вашия продукт и потребителите започват да изграждат асоциации с нея. Затова тя трябва да бъде последователна в продукта, рекламата и всички ваши комуникации.
2. Определете целевата си аудитория
Създаването на бранд води до разпознаваемост, признание, доверие и приходи. Говорихме за това. Но нека да направим крачка назад и да разберем откъде произтичат те: от потребителите. И то не просто потребители, а вашата целева аудитория и клиенти.
Ако марката Ви не резонира с вашата аудитория, тя няма да доведе до тази осведоменост, разпознаваемост, доверие и приходи. Ето къде идва ролята на проучването на целевия пазар.
Преди да натиснете молива върху хартията (или курсора върху дигиталния документ), трябва да разберете на кого ще говори вашата марка. На кого служи вашият продукт? Кой е вашият идеален клиент? Защо изобщо сте създали своя бизнес?
Това, което научите за целевия си пазар и профила на купувачите, ще повлияе на решенията Ви за брандиране по-нататък, така че превърнете тази стъпка в свой основен приоритет.
3. Определете своята мисия и визия.
Нека се върнем към въпроса, който зададохме в предишната стъпка: Защо създадохте своя бизнес? Отговорът на този въпрос ще Ви помогне да изградите своята мисия, която определя целта и страстта Ви като компания.
Преди да можете да създадете бранд, който аудиторията Ви разпознава, цени и на който се доверява, трябва да можете да съобщите целта, която бизнесът Ви осигурява. След това всяка част от вашия бранд (лого, слоган, изображения, глас и индивидуалност) може да отразява тази мисия и визия.
Вашата мисия е градивен елемент на манифеста на бранда Ви, който обхваща причините за съществуването на вашата компания и защо хората трябва да се интересуват от вашата марка.
Пример за марка, която разбира своята визия, е Patagonia, чиято визия е “Ние сме в бизнеса, за да спасим нашата родна планета”. Няма нищо по-ясно или по-насочено към бъдещето от това. То подчертава мисията на марката да помага за опазването на околната среда и да ограничава екологичното въздействие, като създава вечни и дълготрайни продукти, които ще останат за поколенията или ще бъдат рециклирани за създаване на нови материали.
Patagonia дарява пари, време и услуги в подкрепа на екологични каузи и е изградила ясна марка около визията си да се отблагодари на планетата. Това се харесва на настоящите й клиенти, а в свят, който все повече осъзнава необходимостта от спиране на изменението на климата, привлича и нова аудитория.
4. Определете какви качества и ценности притежавате.
Създаването на набор от ценности, които да са напълно уникални за вашата марка, може да бъде предизвикателство. Проучване на The Research Business International установи, че повечето фирми споделят едни и същи десет ценности: качество, откритост, иновации, индивидуална отговорност, справедливост, уважение към личността, овластяване, страст, гъвкавост, работа в екип и гордост. И когато разгледаме тези доста очевидни ценности, не е трудно да се сетим за марките, които ги въплъщават добре, и за марките, които изглеждат неискрени, когато се опитват да прокарат тези послания.
Ето защо предаването на ценностите на вашата марка всъщност е по-важна от самите ценности. Например, ако една от основните ви ценности е устойчивостта, начините, по които я съобщавате на аудиторията си, ще повлияят на начина, по който тя възприема вашата марка.
5. Открийте гласа на марката си.
Помислете за гласа на вашата марка. Как би звучал вашият бранд, ако разговаряте с него или ако ви изпрати SMS?
Начинът, по който общувате с целевия си пазар, също се счита за част от вашия брандинг. Искате да определите глас на марката, който да се свързва и да резонира с вашата аудитория – в противен случай тя вероятно няма да ви обърне внимание. Заради това не се колебайте да се върнете към първа стъпка, за да се запознаете с това на кого говорите.
Уверете се, че тонът ви е последователен в цялото ви писмено съдържание – от рекламните ви кампании и надписите в социалните медии до публикациите в блога ви и историята на марката. Дайте на аудиторията си възможност да се запознае с вашата марка и да се научи да разпознава звученето на гласа Ви. Още по-добре, овладейте забавен, развлекателен глас и клиентите ви ще очакват с нетърпение актуализациите ви в социалните медии и имейлите.
6. Използвайте брандинга си
След като приключите с проектирането и създаването на новата си марка (или ребрандирането), интегрирайте я във всеки сантиметър от бизнеса си. Обърнете специално внимание, за да сте сигурни, че тя е показана навсякъде, където бизнесът ви се докосва до клиентите. Ето няколко съвета за прилагане на вашия бранд в цялата Ви компания.
50% от потребителите смятат, че дизайнът на уебсайта е от решаващо значение за търговската марка. Така че разпръснете логото, цветовата палитра и типографията на уебсайта си. Не използвайте нищо друго, освен предварително определените визуални елементи за марката.
Уебсайтът Ви е основна част от фирмената ви идентичност – ако не отразява вашата марката, той ще осигури само смущаващо преживяване на клиентите. Също така се уверете, че целия копирайтинг, призиви за действие и описания на продукти отразяват гласа на вашата марка.
Всички профилни снимки, корици и брандинг изображения трябва да отразяват вашата марка. Помислете дали да не поставите логото си като профилна снимка – така клиентите ще могат по-лесно да разпознаят вашия бизнес. Както и при уебсайта Ви, уверете се, че цялата информация в профила, публикациите и надписите отразяват гласа на вашата марка.
Ако имате бизнес с физически продукти, вашият продукт вероятно е най-осезаемият начин, по който клиентите взаимодействат с вашата марка. Поради тази причина опаковката Ви трябва да отразява новия Ви брандинг – по дизайн, цветове, размер и усещане.
Тъй като рекламите (дигитални и печатни) често се използват за създаване на познаваемост на марката и запознаване на потребителите с нея, е изключително важно те да отразяват вашия брандинг. Всъщност брандингът Ви трябва да улесни процеса на създаване на реклами.
Една марка е толкова силна, колкото хората, които стоят зад нея и ако вашите хора не използват вашата марка, тя няма да работи за вас. Освен това вашата марка се отнася не само за маркетинга. Информирайте служителите си по продажбите и обслужването на клиенти за насоките на марката и им кажете да я използват, особено когато контактуват директно с клиенти. Независимо дали споделят брандиран демо продукт или отговарят на запитвания от клиенти, насърчавайте ги да използват вашето лого, слоган, изображения и глас на марката.
Брандинг съвети за малкия бизнес
Отнасяйте се към марката си като към личност
За да се ориентирате най-добре в брандинг процеса, мислете за своята марка като за човек. Вашият бранд трябва да има идентичност (кой е той), индивидуалност (как се държи) и преживяване (как се помни).
Задайте си тези въпроси за вашата марка:
- Как вашата марка би представила себе си? Ако трябва да опише външния си вид, как би го направила?
- Как вашия бранд би говорил за вашите продукти или услуги? Дали ще бъде сериозен и професионален, или ще бъде хумористичен и остроумен?
- Какво би казал някой за вашата марка, след като се “срещне” с нея за първи път? Кои са няколко изречения, които биха използвали, за да я опишат?
- Целта на брандинга е да създаде взаимоотношения с вашите клиенти. Най-лесният начин да направите това е да се отнасяте към марката си като към човек и да разберете, че искате клиентите ви да правят същото.
Дайте приоритет на последователността
Непоследователността е грешката номер едно при брандинга, която компаниите допускат. Непоследователността подкопава вашата марка и обърква клиентите ви. Разпознаваемите, ценни марки дават приоритет на последователността – и извличат ползи. Когато марката Ви е с единно присъствие в различни медии и платформи, клиентите лесно се запознават с нея, разпознават я и с течение на времето я предпочитат. Насоките за марката могат да помогнат в тази инициатива.
Изграждане и следване на стратегия за марката.
Стратегията на марката е нещо повече от насоките на марката – това е план с конкретни, дългосрочни цели, които могат да бъдат постигнати с развитието на марката. Тези цели обикновено се въртят около предназначението на вашата марка, емоциите, гъвкавостта, информираността за конкуренцията и ангажираността на служителите.
Брандингът е непрекъснат процес. Има много неща, които се включват в него. Брандинг стратегията може да Ви помогне да превърнете този процес в добре смазана практика, която да поддържа вашия бранд в движение към успех и признание.
Не позволявайте вдъхновението да се превърне в имитация.
Конкурентният анализ е важен. Той не само Ви запознава с това къде се намират вашите конкуренти и как те постигат успехи, но и може да Ви даде идеи как можете да подобрите или още повече да отличите вашата марка.
Все пак внимавайте да не попаднете в капана на имитацията. Ограничете проучването на конкуренцията и се съсредоточете върху това, което вашата компания предлага. Това, че някой конкурент (или двама) е брандирал компанията си по определен начин, не означава, че трябва да последвате примера му. Новите, уникални, провокативни марки са запомнящи се марки.
Как да изградите и предадете идентичността на марката си
И така, разработили сте своя бранд и всичко ви се струва очевидно. Но как аудиторията и потенциалните Ви нови клиенти ще разберат за какво става дума? Те ще трябва да разберат с какво се различавате от конкурентите си и ще искат да знаят, че сте надежден, преди на кого да се доверят.
Една от най-добрите маркетингови техники за предаване на имиджа на марката на обществеността е разказването на истории. Можете да разкажете историята си с помощта на лого или слоган, които представят това, което правите. Можете да изберете цветове на марката, които имат културни връзки, например зелено за свежи или екологично чисти стоки. И можете да използвате уебсайта си и други платформи, за да разкажете буквално историята си.
Овесената напитка Oatly например разказва историята на компанията отстрани на бутилката, за да могат клиентите да я прочетат, докато чакат чайникът да заври. От друга страна, Airbnb оставя разказването на истории на самите домакини и посетители. Техният раздел с отзиви е един от водещите елементи на всяка страница, така че домакините и домовете, които съставляват услугата им, обясняват какво точно могат да предложат. Този маркетингов видеоклип на Airbnb е чудесен пример за разказване на историята на марката, който помага на зрителите да разберат какво точно предлага компанията на своите клиенти, освен своя продукт. Разказването на истории не трябва да се отнася само до предисторията на вашия бизнес, а до това как всичко, което правите, се вписва в ценностите на вашата марка – и на вашите клиенти.
Ангажиране на клиентите с вашата марка
Каналът, по който общувате с крайния потребител, е един от най-лесните начини да се разграничите от други марки в същия бранш.
Намирането на начини, по които можете да се откроите от тълпата, като например силен, приятен тон на гласа, ще ангажира клиентите и ще ги накара да се интересуват от това, което правите. Марката, която прави това добре, е Innocent smoothies.
Пазарът е пренаситен с предложения от големи търговски марки в супермаркетите до по-малки независими търговци на дребно. Но чувството за хумор и забавление на Innocent се откроява в първоначалните им продукти за смутита и преминава в маркетинга на техните супи и пикантни купички.
Брандинг освежаване на търговската марка
Независимо от това от колко време съществува вашата марка или колко утвърдена е тя, поддържането на свежест и актуалност на марката е жизненоважно.
Сигурно сте забелязали, че много големи марки променят своите лога, цветови схеми и послания с течение на годините, и ако някога сте се чудили защо, то това е причината. Не става въпрос за пълна промяна на това, което правят, а по-скоро за адаптиране на марката им към начина, по който техните услуги, ценности и визия са се развили с течение на времето.
Дори толкова голяма компания като Coca Cola през годините ребрандира логото на фирмата, използвайки логотип и други основни видове лого. Променяла е своите цветове за лого, формата му и дори своите бутилките.
Затова не си мислете, че марката ви е станала твърде голяма или известна, за да направи някои така необходими освежавания.
Друг важен елемент на брандинга, който може да решите, че се нуждае от освежаване, е името Ви. Разбира се, промяната на името на компанията не е решение, което трябва да се взема с лека ръка. Но ако визията, ценностите и услугите ви са се променили толкова силно с течение на времето, че старото Виме вече не представя кои сте и какво правите – или е развило дълбоки асоциации с нещо, което вече не е свързано с вашата марка – тогава това може да е правдоподобен вариант.
На пазар, който е наситен с толкова много конкурентни марки, изборът на име трябва да се свежда до лесното му разбиране. То трябва да представя точно това, което прави вашата марка, без да се чувства объркващо или трудно за запомняне. В края на краищата, ако името на вашия конкурент е по-лесно за произнасяне или изписване, е по-вероятно то да бъде на преден план, когато потребителите се нуждаят от този продукт. Например Wizz Air, Uber и FedEx.
Брандиране и дизайн
Въпреки че марката Ви се определя от много повече неща, отколкото само от логото, дизайнът играе важна роля за вашата идентичност. Това е най-високото ниво на вашата марка, което много хора ще видят, преди дори да разберат какво е това или кои сте вие.
Помислете за някои от най-големите марки в света – McDonald’s, Nike, Apple – и техните лога изникват в съзнанието почти в синхрон с името им. Въпреки че по-дълбоките нива на вашата брандинг стратегия са това, което ще привлече и задържи аудиторията Ви, вашето лого е елементът, който има силата да остане в съзнанието на хората. Отделете време да научите как да си направим лого, за да сте наясно колко е важно да се спрете на лого дизайн от професионалист, което неминуемо ще доведе до забележителни резултати за вашата компания.
Мислете за дизайна на марката си като за свързващ фактор между по-малко осезаемите мотиви на марката и начина, по който ги съобщавате на аудиторията си. Въпреки това логото на вашата марка не е единственият разпознаваем елемент на дизайна, върху който трябва да се съсредоточи вашата марка. При разработване или ребрандиране на вашата марка, трябва да вземете предвид и следните елементи на марката:
- Цветове: спомнете си за трите нюанса на синьото в PayPal
- Форми: искате ли да сте остри като Volkswagen, заоблени като Google или нещо средно като Starbucks?
- Типография: шрифтът на Instagram е толкова запомняш и разпознаваем
- Ценности: как дизайнът Ви може да представи това, което защитавате, като например дървото на Rauch, което представлява пресни продукти.
След като определите как ще изглежда, как се усеща и как ще звучи всеки от тези елементи на брандинга за вашата марка, можете да гарантирате, че те са приложени във всички ваши маркетингови и комуникационни дейности.
Брандинг : Заключителни мисли
Брандинг е името, логото, цветовата палитра, гласът и изображенията на вашата компания. Той е и нещо повече. Това е онова неосезаемо усещане, което клиентите Ви изпитват, когато взаимодействат с вашата марка.
Именно по този начин силните марки се открояват от всички останали. Осезаемите компоненти, които услугата фирмена идентичност от Elista.bg осигурява, допринасят за това – великолепно лого, умен слоган, автентичен манифест и ясен глас на марката – но истински силните марки процъфтяват, когато се фокусират върху цялостната картина на своята бранд. Достигнете до сърцето и душата на целевата си аудитория и на компанията си и успешната марка ще Ви последва.